gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Perşembe, Mart 23, 2006

Unutulan Tatlar-1

Demirhindi Şerbeti
Demirhindi, Latince adıyla Tamarindus İndica, ilk olarak doğu Afrika ve Hindistan'da kullanılmaya başlanmış.
Tropikal bir ağaç olan demirhindi, baklagil ailesinin bir ferdidir. Fasulyeye benzeyen meyvelerinin tadı, mayhoş ve ferahlatıcıdır. Yemeklerde lezzet arttırıcı olarak kullanıldığı gibi, birçok içkinin de yapımında yeralmaktadır. Özellikle Hint Asya ve Latin Amerika mutfaklarında çok sık kullanılır. Resimde gördüğünüz meyvesini kurutulmuş olarak aktarlarda bulabilirsiniz. Türk mutfak kültürünün çok eskilere dayanan bir alışkanlığı olan "şerbet" yapımında çok sık kullanılan demirhindi, ferahlatıcı tadıyla zamanın aranan tatlarındanmış. Şimdi sadece eski zamanı anlatan filmlerde ya da resimlerde sırtında pirinç veya bakır ibrikle demirhindi şerbeti satıcısını görebiliyoruz. Unutulmaya yüz tutmuş olan bu tadı günümüze taşımak isterseniz, tarifimi uygulayarak yaz aylarında çok ferahlatıcı ve değişik bir tat elde etmiş olursunuz.
Demirhindi Şerbeti
150 gr. Demirhindi
1 lt Su
1.5 kg. toz şeker
Yıkadığınız Demirhindileri bir gece önceden biraz suda bekletin. Ertesi gün 1 lt su içinde kaynatın. Kapağı kapalı olarak 15 dk kaynadıktan sonra bir süzgeç ve bez yardımıyla başka bir tencereye süzün. Süzdüğünüz suyun içine 1.5 kg toz şeker ilave edin, tekrar kaynatın. 10 dk. da bu şekilde kaynadıktan sonra soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra yine bir bez yardımıyla süzün. Buz dolabında bekletin. Yaz aylarında vazgeçemeyeceğiniz bir ferhlatıcı olacaktır. Afiyet Olsun...

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

Keep up the good work
» » »

7/27/2006 10:05:00 ÖÖ  
Blogger Murat Ozdemir said...

ali muhiddin haci bekir'in subelerinde surekli bulunuyor sanirim, istanbulda baska bir yerde denk gelmedim

8/22/2006 12:09:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Murat,
Hoşgeldin, çooook uzaklardan gelmişsin. İnsanların hala unutumadıkları tatlar olması ne güzel, bize yaşadığımızı hissettiriyor. Bilgi için teşekkürler. Sevgiler,
bahar

8/22/2006 10:35:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba :)
Portakal Agaci'ni kurcalarken, bir koseden bir koseye atlarken, Gastronot'u buldum :)
Ve tam 10 sene once tanistigim Demirhindi serbetinin adina da rastlamak ayri bir guzellik oldu...
Murat Ozdemir dogru demis...
Keza ben demirhindi ile Haci Bekir'de tanistim... Beyoglu,Eminonu ve Kadikoy subeleri arasinda, bana gore en lezzetlisi Eminonu'ndeki dukkanda...
Istanbul'da Haci Bekir'in disinda, Taksim Meydan'daki Istanbul Gezi Pastanesi'nde demirhindi serbetine rastlamistim...
Her ne kadar onlar "en iyi demir hindi serbeti"nin kendilerinde oldugunu iddia etseler de ben sukrediyorum ilk Gezi'nin serbetini icmis olmadigima :))) Cunku bugun bu serbetten nefret ediyor olurdum herhalde :)))
Bir de yaklasik iki sene once Abant'a yaptigimiz bir gezide, Osmanli yemekleri yapan bir lokantada "Misk-i Amberli Demirhindi" serbeti icmistim...Hadi yalan olmasin, tek yudum alabilmistim :))) Haciyagi icmis gibi alt ust olmustu midem...
Uzun lafin kisasi...
Evet, herkes bilmese de, Demirhindi Haci Bekir'de asirlardir yasiyor :)
Sevgiler...
Banu Baloglu
Sosyolog
(IU Sosyoloji Yuksek Lisans Devam...)

9/07/2006 04:48:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Banu,
Bu önemli adresleri bizimle paylaştığın için teşekkürler. Sevgiler, lezzet dolu günler...
bahar

9/21/2006 11:50:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Very cool design! Useful information. Go on! forex rate can you breast feed with breast implants Watch wwe wrestling streaming cd r business card 10mg+paxil Web page designs layouts http://www.real-estate-loans-0.info/fx45-infiniti-picture.html what is protonix Sofas country 12 step t shirts

3/06/2007 09:16:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter