gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Ağustos 28, 2007

İznik'te göle karşı, nefisss "Tavuk Kapama"

Önceki yazımda, Bodrum dönüşü İznik'e uğradığımızı yazmıştım. Nefis bir lezzet ve enteresan bir pişirme yöntemiyle karşılaştığımızdan bahsetmiştim. Daha önceleri methini duymuş olsam da, ilk kez tattım ve de bayıldım. Bilmediğim bu pişirme yöntemiyle, kuyu tandırı aratmayan bir lezzet ve yumuşaklıkta olan tavuklar, adeta kemiklerinden dağılırcasına piştiler. Hem de sadece 40 dk. da.
Biz tavuk kapamalarımızı, İznik Gölü kıyısında, nefis bir manzaraya karşı pişirdik ve yedik. Yapılışını sizler için aşama aşama görüntüledim.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi 30-40 cm uzunluğundaki tahta kazıkları iyice toprağa saplayın. Çok titizseniz, tavukları yerleştirmeden önce kazıkları folyo ile sarabilirsiniz. Bir saat öncesinden, kekik, kırmızı pul biber ve ayçiçek yağı ile marine ettiğiniz bütün tavuğu, şekildeki gibi kazığın üzerine oturtun.
Ağzı tatamen açılmış 18 lt.lik, gıda maddeleri için kullanılan temiz bir tenekeyi, tavuğun üzerine kapatın. Hava almaması için etrafını kum ya da toprakla örtün.
Dört bir yanına ince odunlar yerleştirin. Üzerine biraz çalı çırpı ekleyip, tutuşturmak için de biraz alkol dökün ve ateşleyin. Tavuğun büyüklüğüne göre, ama en fazla 45 dk. hiç açmadan bekleyin. Zaman dolunca, seri hareket ederek önce, ateşleri tenekeden uzaklaştırın ve kalın bir bez yardımı ile tenekeyi yavaşça kaldırın. Nar gibi kızaran tavuğunuzu kazıktan çıkarabilirsiniz.
İşte bizleri bu lezzetle tanıştıran ve artık tavuk kapamanın kompedanı olan Sevgili Fatma. Sizler bu manzarayı bulabilir misiniz bilmiyorum ama, bu yöntem için uygun yeri bulduğunuz anda mutlaka deneyin derim.
Teşekkürler Fatma, ellerine sağlık...

15 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Çok değişik bir pişirme yöntemi. Birnevi tandır ama daha kolayı. Afiyetler olsun. Bir piknikte denemeli.

8/29/2007 04:14:00 ÖS  
Blogger Papatya said...

Gerçekten de ilginç bir yöntem keşfetmişler. Bu tandır için kuyu açmaya da gerek yok, fırın yakmaya da :) Afiyetler olsun...

Not: Belki o bayan bunun patentini satmayı da düşünebilir :)

9/03/2007 11:24:00 ÖS  
Blogger serinmavi said...

Trt de Nuray Yılmaz'ın hazırladığı Gezelim Görelim programında seyretmiştim ilk defa,deneyince ne kadar lezzetli olduğunu görmüştük.Afiyet olsun sizlere.....Selamlar....

9/07/2007 08:37:00 ÖS  
Blogger Pia said...

merhaba Bahar
Iznik' i hep merak etmistim ama nasip olmadi bi turlu, tavuk da nasil guzel gorunuyo oyle... afiyet olsun diyorum
sevgiler

9/11/2007 11:29:00 ÖÖ  
Blogger Yaren said...

Cok farkli hazirlanmis,ama cok ta leziz görünüyor.Ellerinize saglik.

9/29/2007 03:35:00 ÖS  
Blogger Selin said...

Selam, Ben Selin. Bloğunun ismine bayılllldııım :) Gerçekten tam yemek sitesine uygun bir isim. Harika. Bu arada benim de naçizane bir bloğum var artık. Umarım iyi şeyler yapabilirim ben de. Ellerine sağlık. Sevgiyle kal...

10/09/2007 06:05:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Kazıklı VOYVODA geldi aklıma.Kazıkta TAVUK hiç duymadım görmedim.İlahi çok değişik bir yemeğe imza atmışsınız.Bilgilendirmeniz için teşekkürler.Afiyet olsun deneyenlere :)

10/14/2007 04:53:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili bocuruk,
sevgili ablam,
sevgili serinmavi,
sevgili pia,
sevgili yaren,
sevgili selin,
sevgili atiser,
hepiniz hoşgeldiniz. Bu ilginç pişirme yöntemi gerçekten denemeyi hakediyor. Eibette uygun koşullarda, evde değil :))
sevgiyle kalın.
bahar

10/15/2007 12:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

bu tavugun altına biz pirinç ve su koyuyoruz. Tavuktan damlayan yağlarla beraber o pilav bir güzel oluyor inanmazsınız.

10/19/2007 03:19:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili anonim,
ben de daha sonra okudum ki, sevgili O.Gönenç'in "hikayeleri ile uydurma yemekler" adlı kitabında bu tavuk kapamadan bahsediyor. Ama adamlar bu sistem için özel bir tepsi yapmışlar. Ortasında demirden bir çubuk dikili, geniş bir tepsi. Tavuğu o çubuğa geçiriyorlar. Üzerini teneke ile kapatıp etrafınada sade bulgur koyuyorlar. Tavuk pişerken, suyu ve buharı ile de bulgur pilavı oluyormuş. Bir dahaki sefere böyle denenecek tabii ki :)) Gerekirse özel tepsi bile yaptırırım.
sevgiler
bahar

10/19/2007 05:51:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

Merhaba bu sitenizi ilk ziyaretim...
Tavuk kapama dikkatimi çekti çünkü gerçekten ilginç bir pişirme yöntemi kullanılmış paylaştığınız için teşekkürler..Sevgiler

10/25/2007 03:35:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Hi! Ѕomeone in my Facebοok gгoup shared this website with us ѕo I
came to check it out. Ι'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and wіll be tweeting this to my followeгs!

Fantaѕtic blog аnd great style and desіgn.


my web pаge: seopressor version5

3/09/2013 01:29:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Have you evеr сonsidered creating an e-book or
guest authoring on other ωebsites? I hаve a blοg
centered on the same subjects you diѕcuss and
would really lіke to haѵe you shaгe somе stories/information.

I knοw my subsсribers would enjoy your woгk.
If you are eѵen гemotely interested, feеl freе to send me an e
mail.

my ѕite: wedding Dresses

3/22/2013 02:17:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
abercrombie outlet
cheap nfl jersey
football shirts
uggs clearance
michael kors outlet
ugg outlet
montblanc pens
foamposite shoes
longchamp bag
toms outlet
coach outlet
cheap ugg boots
michael kors handbags outlet
ugg boots clearance
ugg boots
longchamp
jordan 4
fitflops sale
michael kors outlet online
air jordan shoes
cheap jordan shoes
ralph lauren polo shirts
cartier watches for sale
tiffany and co
michael kors handbags
polo ralph lauren
louis vuitton
tory burch outlet
herve leger dresses
polo pas cher
louis vuitton neverfull sale
tory burch outlet

9/10/2016 11:33:00 ÖÖ  
Blogger zzyytt said...

lebron 10
jordan sneakers
michael kors handbags
nike shox
tory burch
adidas outlet
fake rolex
yeezy shoes
jordans
michael kors outlet online

10/15/2018 04:32:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter