gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Pazartesi, Mayıs 22, 2006

Koklamaya doyamadım salatası


Özden sirkeyi hiç sevmez, ben ise bayılırım. Zaten yemek ve mutfakla ilgili aramızdaki farkları saysam, "peki evlenecek ne vardı?" dersiniz. Ama hepsi o değil tabii :) Sirkeyi, evde biri sevip diğeri sevmeyince, haliyle salatalar hep limonlu yapılıyor. Limonlusu belki daha sağlıklı zaten ama, sirkenin tadı ve rayihası ile sofraya kattıkları da bir başka oluyor. Neyse, bugün öğlen kendime koca bir tabak dolusu sirkeli salata yaptım. İçine neler mi koydum. İstanbul'un mutfağıma eklediği en güzel şeylerden biri olan iceberg marul (çünkü İzmir'deyken hiç tanışmamıştık), salkım domates, taze nane, kornişon turşu, üzüm sirkesi ve sızma zeytin yağı. Sirke, taze nane ve turşunun rayihası birbirine karışınca tam da "koklamaya doyamadım salatası" oldu. İçim açıldı adeta, çok iyi geldi. Akşama da, bol fesleğenli, tatlı, sulu beyaz soğanlı ve nar ekşili bir tabak salata yapıp, balkonda tadını çıkarmayı düşünüyorum. Belki biraz patates haşlayıp, dün yaptığım pesto sosu ile birlikte yerim.
Bakalım...

7 Comments:

Blogger evcilkedi said...

Merhaba, biz de eşimle sirke-limon tartışması yapanlardanız. Tamamen tesadüf eseri sizin ve kardeşinizin bloglarını keşfettim bugün ve izninizle izin sitenize de link vermek isterim. Yazılarınızı okudum ve çok sıcak buldum, yüreğinize sağlık.Görüşmek üzere

Tülin

5/24/2006 05:59:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Merhaba Tülin hoşgeldin,
yazılarımı beğendiğine sevindim. Abla & kardeş birşeyler yapmaya çalışıyoruz iki koldan. Linklerine eklenmekten mutluluk duyarım, evcilkediyi de misafir etmekten... Sevgiler
bahar

5/24/2006 06:11:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Best regards from NY!
shop butalbital qoclick mexican pharmacies overnight adderall and butalbital Amazing blowjob anal save ordering butalbital Search q protonix Keyword protonix medication shop baikalguide flat panel displays innovations Air pressure how vacuum cleaner works

12/06/2006 03:07:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Safety problems with acura nsx braking systems fashion mens eyeglasses Naiko dishwasher nexia q1 aps jeff king retired bodybuilding nexium and over the counter Auto refinancing people bad credit Free prescription drugs Mature dating service nexium nebenwirkung Supplements for swelling Saunas gais paris

2/06/2007 01:08:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

What a great site Ancient soccer fields My fioricet discount fiorcet online Shaved pussy galeries mcse training refinancing Usb laptop doccking station Handbook of texas online keno tx

4/23/2007 11:19:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
salomon shoes sale
michael kors outlet store
canada goose outlet
swarovski outlet
celine outlet online
chrome hearts outlet
ralph lauren pas cher
coach outlet online
adidas nmd
ugg boots
timberland boots
mulberry handbags
toms shoes
louis vuitton replica
gucci outlet online
mulberry outlet
coach outlet online
michael kors handbags
louis vuitton outlet
moncler outlet store
coach outlet
ferragamo outlet
uggs outlet
chicago blackhawks jerseys
fitflops outlet
nike air max 90
nike air force 1
ugg outlet
louis vuitton outlet
canada goose
ray-ban sunglasses
valentino shoes

9/10/2016 11:29:00 ÖÖ  
Blogger 5689 said...

soccer boots
pandora charms
ugg boots clearance
longchamp outlet
nike blazer pas cher
canada goose outlet
pandora jewelry
christian louboutin shoes
saics running shoes
ugg boots
zzzzz2018.8.1

8/01/2018 08:39:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter