gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Mayıs 16, 2006

Ye#10 Çilekli Gazoz...



Biliyorum geciktim. Ama ne yapalım geç gelen bir ilham işte. Yarışmaya dahil olamazsa da canınız sağolsun. Ben yine de keşfettiğim bu güzelliği sizinle paylaşmak istedim. Bu ferahlatıcı içeceği, doğal ve lezzetli olduğu için çocuklara bile içirebilirsiniz. Bizimkiler bayıldılar. Önce denemek için sadece bir ölçü hazırlamıştım. Sonra çilekler bitinceye kadar devam ettik. Tarifimiz şöyle:
Çilekli Gazoz (1 kişilik)
6-7 adet olgun çilek
200 ml maden suyu
35 gr. toz şeker
1/2 limon suyu
Şeker, limon suyu ve çilekleri blenderdan geçiriyoruz ve süzüyoruz. İçine maden suyunu yavaşça ekliyoruz. Köpükler sönünce hafifçe karıştırıp servis bardağına alıyoruz. Bu kadar... Afiyet olsun.

7 Comments:

Blogger Papatya said...

Eline saglik bitanem, yarin pazardan cilek alir almaz deniycem...Fotografi da gel de ic beni diyor yani :)

5/16/2006 02:35:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

evet canım, maya bile icebilir. bizimkiler çok sevdiler. bir de sandılar ki gazoz içmelerine izin verildi :) Neyse onlar öyle bilsinler.
öptüm

5/16/2006 03:36:00 ÖS  
Blogger tata said...

Sevgili Bahar,
ellerine saglik, cok güzel görünüyor.
Ben zaten maden suyu ile meyve suyunu cok yakistiriyorum. Yazin maden suyu ile elma suyu cok hos oluyor, fakat cilegi hic denememistim. Hemen not aldim.

5/16/2006 04:04:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

5/16/2006 04:30:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili tata
gerçekten de çok ferahlatıcı ve hafif bir içecek. madem ki madensuyu-meyve karışımlarını seviyorsun sana özel bir tarif daha. Yazın limon koymadan karpuzla dene, harika oluyor.
bahar

5/16/2006 04:32:00 ÖS  
Blogger ZeYNeP said...

Muhteşem bir sey, bayıldımmm...
Ne kadar serin ve hafif olmustur, onca tatlı tarifinden sonra harika ve hafif bir secim olmus, ellerinize saglık...

Sevgilerimle,
Figen

5/19/2006 06:57:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Teşekkürler Figen,
Gerçekten de yaza merhaba derken içilebilecek hafif bir serinletic. Afiyet olsun.
bahar

5/21/2006 04:46:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter