gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Pazartesi, Mayıs 08, 2006

Pazar sabahları...


Bu Pazar, oldukça renkli, hareketli ve lezzetli geçti. Yazacak o kadar çok şey var ki, hepsini bugün yetiştirebilir miyim bilmiyorum. Oldum olası Pazar günü yapmayı en çok sevdiğim iki şey, sabah ev ahalisi uyanmadan kalkıp, aslında kalkmayıp yatakta kitap okumak, bir de geç vakit, sevdiklerimle zengin bir kahvaltı etmek. Bu hafta her ikisini de yapabildiğim için çok mutluyum.
Sabah, bizim cadılar uyanıncaya kadar, büyük bir keyifle okuduğum (daha sonra sizlere de tavsiye edeceğim) kitabım, öylesine yemek pişirme hevesimi kabarttı ki, daha yataktan kalkmadan, bugün değişik birşeyler deneyeceğim dedim kendime. Yaklaşık bir saatlik okuma ritüeli, Elif'in maymun gibi yatağa atlamasıyla, korkuyla karışık sona erdi. Tabii bizim patırtımıza Yağmur da uyandı. Her gün mutlaka yaptığımız, sabah boğuşmamızdan kendimi zor kurtarıp, bir an önce kafamdakileri hazırlamaya koyuldum.
Henüz kızlar küçük olduğu, bizim de hiç ihtiyacımız olmadığı için, şarküteri ürünlerini çok seyrek tüketiyoruz. Ama o sabah nasılsa, evde az miktarda kokteyl sosis vardı. Dolapta onları görünce define bulmuş gibi sevindim. Çünkü uzun zamandır tasarladığım birşeyi deneyebilecektim. Çay demlenene, yumurtalar haşlanana kadar, yayvan bir kaseye 3 yemek kaşığı nohut unu (siz mısır unuyla da deneyebilirsiniz), 1 tatlı kaşığı kimyon, 1 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı karbonat, karbonatın aktive olması için üzerine birkaç damla limon suyu ve bir miktar suyla bulamaç hazırladım. İkiye böldüğüm tahta çöp şiş çubuklarının her birine yarıya kadar bir kokteyl sosis batırdım. Bol, kızgın sıvı yağda, çubuklarından tutarak, sosisleri iyice bulamaca buladım ve hemen yağa bıraktım. Çubuklarla birlikte yağa atmaktan hiç çekinmeyin. Ama sosisleri aralıklı olarak yağa bırakın, çünkü bulamaç oldukça kabarıyor. Altları kızarmadan çevirmeye kalkmayın dağılabilir. Altının kızardığını görünce, çubuğundan maşayla çevirip diğer tarafını da eşit olarak kızartın. Kağıt havlu ile biraz yağını alın ve tabağa servis yapın. Mutlaka sıcak yenmeli... Lolipopa benzeyen şekliyle çocuklar için oldukça cazip görünüyor.
Aynı uygulamayı, sert köy peyniri küpleriyle veya hafif haşlanmış küçük taze patates veya havuç dilimleri ile de yapabilirsiniz. Haşlanmış Karnıbahar ve brokoli de aynı bulamaç ile kızartıldığında çok leziz oluyor. Hatta bulamaça varsa biraz sarımsak tozu bile ekleyin.
Afiyet olsun...

9 Comments:

Blogger Yesim said...

Ellerine sağlık Bahar, güzel olmuş. ben de dolapta haşlanmış bekleyen bir iki karnıbahar ve brokoliyi bu şekilde değerlendireyim bari, hoş bir fikir oldu benim için de teşekkürler...

5/08/2006 01:48:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Yeşim,
Beğendiğine sevindim. Afiyet olsun...
bahar

5/08/2006 02:03:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Baharcığım
Tarifini En kısa zamanda deneyeceğim. Çok güzel görünüyorlar .Ellerine sağlık.Kızları benim için öp.SEVGİLER....

5/08/2006 03:24:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Teşekkürler Serpil Abla,
beğendiğine sevindim. Her zaman beklerim.
bahar

5/08/2006 03:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Bahar,

sitene ablanin sitesinden "dustum". Ikiniz de samimi ve hos sitelere sahipsiniz .

Bu tarifle ilgili olarak belki bilirsin Amerika`da cok bilinen bir fast food`dur Corn-Dog. Ulusal Corndog gunu,festivali vs vardir. Linkten buradaki tipil corndog resmine ulasabilirsin.

Sevgiler

5/13/2006 03:36:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Evet,
Corn-dog, uzun yıllar önce bir dönem İzmir'de yapılan, ama bizden başka alan olmadığı için sanırım, pek tutunamayan bir fast food. Ben çok seviyorum. Glutenfree olması da avantaj tabii benim için. Paylaşımın için sağol.
bahar

5/13/2006 11:58:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Keep up the good work » »

2/06/2007 05:53:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it how imitrex works in the body Tennis elbow weight lifting Used infiniti sacramento http://www.wellbutrinxlsideeffects.info/auto-czci-alfa-romeo.html blitzsafe patent shemales atlanta Vente vitamines Inexpensive lamictal Tv tenuate Effexor swollen tender breasts Cash flow delta airlines

3/01/2007 12:12:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Corn Dog amerikada olan bir üründür naısl yapıldığını bilmiyorum ama oranın eşşek kadar uzun sosileri ile kalın tabaka mısır kaplı harika birşeydir ben çok seviyordum 2$ fiyatı vardı tanesinin.

8/05/2007 08:56:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter