gastronot

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Nisan 25, 2006

Gastronomi Atölyesi başladı...

Adına ne diyelim bilemedik. “Mutfak Kültürü Atölyesi” mi? “Amatör Gurmeler” mi? Gurme konusunda tabii ki ciddi değilim. Serzenişim, bu sıfatı adının başına hak etmeksizin koyanlara. Bizler, yemek yapmayı ve tatmayı seven kişileriz. Aslında hiç de iddialı değiliz. Ancak zaman bize ne sürprizler hazırlar bilemeyiz. On, on iki derken, bir baktık ki on yedi oluverdik. Atölyeyi on kişi ile sınırlamak istemiştik ama, gelmeyip aklı kalanlar hariç, gelenlerin hiçbirini gözden çıkaramadık. Pazar günü ilk toplantımızda tanıştık, merak ettiklerimize cevap aradık ve şefimizin bizler için hazırladığı enfes “gastronomik yumurta”lardan tattık. Baştan ne kadar da resmi ve sıkılgandık, ama mis gibi sahanda yumurta kokusuyla birden bire kaynaşıverdik. Birçok kalıcı dostluğun temellerini, farkında olmadan attık. Mayıs ayının ödevlerini paylaştık ve hemen araştırmaya koyulduk.
Şimdi sizlerle resimde gördüğünüz leziz sahanda yumurtayı paylaşacağız:
1 kişilik ölçüyle Gastronomik yumurta (ya da Gurme yumurtası)
2 yumurta
1/2 ceviz büyüklüğünde tereyağ
1 tatlı kaşığı pekmez (veya 1 çorba kaşığı tatlı şarap)
1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi
kırmızı pul biber
tuz
Kalın, teflon bir tavayı boşken kuvvetli ateşte ısıtıyoruz. İyice ısınınca, altını kısıyoruz, içinde pekmezi gezdiriyoruz ve hemen ardından tereyağı ilave ediyoruz. Tereyağ hızla eriyip köpürmeye başlıyor, yağın kararmasına izin vermeden yumurtaları yanyana kırıyoruz. Tuz ve kırmızı pul biberi ekleyip, tavanın üzerini kapatıyoruz, kısık ateşte 1-2 dk pişiriyoruz. Beyazların tamamı pişmiş olacak, sarılarsa çiğ kalacak. Tavayı ocaktan alıyoruz. Servis tabağının içine sirkeyi döküp iyice yayıyoruz. Yumurtalarımızı sirkeli tabağa kaydırıyoruz ve afiyetle yiyoruz...

6 Comments:

Blogger Hülya YILMAZ said...

merhaba,
sayfanı mutfakta zen'den öğrendim. şöyle bir gezinmeye geldim ve çok beğendim.
ar sıra ziyaretine geleceğim...

4/26/2006 09:56:00 ÖS
Blogger gastronot said...

Sevgili Hülya,
Sizler gibi tatlı misafirleri sayfamda ağırlamak benim için mutluluk. Ayrıca Tijen Hn.'ın tavsiyesini alabilmek de bir o kadar gurur verici. Sevgi ve sağlık hep seninle olsun...
bahar

4/27/2006 10:22:00 ÖÖ
Anonymous Adsız said...

MERHABA BEN HANDAN;İSTENİZİ YENİ KEŞFETTİM.İŞLERİMİN YOĞUNLUĞUNDAN DOLAYI PEK FIRSATIM OLMADI.BEN DE BİR ÇÖLYAKLIYIM.VE SİTENİZ ÇOK HOŞUMA GİTTİ.YALNIZ OLMADIĞINI BİLMEK İNANIN ÇOK GÜZEL.BEN ÇİÇEĞİ BURNUNDA BİR ÇÖLYAKLIYIM.HENÜZ 4 AYDIR GLUTENSİZ YAŞIYORUM AMA ÇOK ZORLANMADIM.MİSS CARAMELE MUTLAKA GELECEĞİM,UMARIM DAHA ÇOK İNSANA ULAŞIRSINIZ.TEŞEKKÜR EDERİM.

7/26/2006 01:14:00 ÖS
Blogger gastronot said...

Sevgili Handan,
her ne kadar geçmese de geçmiş olsun diyelim. Yeni beslenme tarzına alışman vakit alabilir ama alıştıktan sonra sorun yaşamazsın. Önemli olan çölyak'ı iyi tanıman ve glutenin nerelerden sana ulaşabileceğini iyi bilmen. Çünkü hiç ummadığın şeylerin içinde katkı maddesi olarak yeralabiliyor. İlk fırsatta yüz yüze konuşabilmek ümidi ile, sevgiler,
bahar

7/26/2006 06:26:00 ÖS
Anonymous Adsız said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Transvestite performer divine Aguest sex A sample of a school admission form customs siezing ambien tommy and pamela anderson video Digital photo printing in toronto Car navigation garmin gps system science fair project mary bentley conpare adipex Black rose tattoo shop in tucson Fat personals woman Liz claiborne backpacks

3/03/2007 09:25:00 ÖÖ

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! » » »