gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Nisan 11, 2006

Biliyorum geç kaldım...


"Havalar artık ısındı, bu havada sıcak şarap mı olurmuş" dediğinizi duyar gibiyim. Biliyorum geç kaldım ama ne yapalım artık bir daha ki kışa denemek üzere sıcak şaraptan bahsetmek istedim bugün.
İyi bir sıcak şarap için en önemli şey şarap seçimidir ve en uygun şaraplar dömisek kırmızı veya pembe şaraplardır.
1 şişe dömisek kırmızı veya pembe şarap
25 gr esmer şeker (eğer şarabınız sek ise 50 gr.)
1 adet portakal (kabugu bıçakla derin derin kesilerek ayrılmış*)
*1 adet portakal kabugu
1 avuç dolusu çekirdeksiz kuru üzüm veya tavla zarı kadar küçük kesilmiş elma**
**1 adet elmanın kabukları
1-2 adet kakule
1-2 adet yıldız anason
1-2 adet çubuk tarçın (baharatlar isteğe ve damak tadına bağlı olarak çok çeşitlendirilebilir, inanın karabiber ve isota kadar abartabilirsiniz)
- eğer şarabın kendi alkol oranı bize az gelir derseniz 1 bardak kaliteli votka ekleyebilirsiniz.
- eğer biz çok yoğun baharat tadı almak isteriz derseniz tercih ettiğiniz baharatları bir gece önceden bir bardak içme suyunun içinde bekletin ve ertesi gün baharatlarla birlikte bu suyu da şarabınıza ekleyin.
Gelelim hazırlanışına : şarabı ve toz şekeri, ısıya dayanıklı bir kaba boşaltın. baharatları, portakalı, elma ve portakal kabuklarını temiz bir bez keseye yoksa bir tülbente sarıp içine atın, üzüm ya da elma parçalarını da ekleyin ve ben mari usulü ısıtın. asla kaynatmayın çünkü alkol uçucudur ve yok olup gider. Buharlaşma başladığını gördüğünüz anda ocaktan alın, baharat kesesini içinden alın, tercihan büyük fincanlara, üzüm veya elmalarıda unutmadan paylaştırıp soğutmadan servis yapın. Yanında kar manzarası çok iyi gider. Afiyet olsun... (bir daha ki kışa)

Free Web Site Counter
Website Counter