gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Turkey

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Nisan 11, 2006

Diyet yaparken


Doğduğum günden beri yaşıtlarıma oranla hep daha boylu ve kilolu oldum. Kimilerine göre "balıketi"ydim kimilerine göre "gençirisi". Hatta bu iriliğin faydalarını bile gördüm bazen. Özellikle ilkokulda sorgusuz sualsiz beş yıl sınıf başkanlığı görevi bana verildi. Doğum günü partilerine giderken aynı yaştaki arkadaşlarımı, anneleri bana emanet etti. Hatta okula başladığım ilk yıl, hepimiz aynı yaşta olamamıza rağmen sınıftaki herkes bana "Bahar Abla" dedi. Tabii arkamdan "şişko" diye bağıran mahallenin yaramazları da çok ağlattı beni.
Ama yapacak birşey yok. Doğuştan mayamız sağlam. E aileden gelen faktörler de var tabii. İştah deseniz, ondan bol birşey yok. Hal böyle olunca, ömür boyu ağır diete mahkum ediliyorsunuz maalesef. Evet benim de bunca ömrüm diyet yapıp kilo vererek, "Oh istediğim kiloya ulaştım, diyet bitti artık" deyip aynı kiloları geri alarak geçti.
Bu süre içinde bana İzmir'de destek olan Dr. Alpaslan Bilen'den öğrendiğim bir yöntem sürdürülebildiği takdirde insanı gerçekten ideal kiloya ulaştıran ve devam edildiği zaman da bu kioyu koruyan bir yöntem... Diyet yapan herkesin bildiği yağsız sebze yemeklerinin boğazımızda düğüm düğüm oluşu, burnumuza gelen itici kokuları bu yöntemle ortadan kayboluyor. Ben, en son uyguladığım diyette, sebze yemeklerini bu yöntemle pişirdim ve çok iyi sonuç aldım. Üstelik bu şekilde pişirdiğiniz sebzeden bir tabak dolusu yiyebiliyorsunuz, 2 yemek kaşığı gibi sınırlamalar yok. Doktorunuza danıştıktan sonra denemenizi tavsiye ederim. Şimdi Dr. Alpaslan Bilen usulü diyet sebze yemeği:
- Bir bütün tavuğu derisi ile birlikte haşlıyoruz. Biraz ılındıktan sonra et suyunu süzüyoruz. Tavuğun derisi ayrılmış olarak etlerini kemiklerinden ayıklayıp, 7-8'e bölüp mutfak poşetlerinde dondurucuda saklıyoruz (salatalarımızda kullanmak üzere). Et suyunu da, yağı eşit olacak şekilde plastik bardaklara paylaştırıyoruz. Önce oda sıcaklığına gelmesini bekliyoruz, sonra buzdolabında +4C olmasına izin veriyoruz ve en son derin dondurucuda stokluyoruz. Bu et suyu ile hemen her mevsim sebzesini kullanarak lezzetli diyet yemekleri yapabilirsiniz . Yapacağınız yemek ne zeytinyağlı ne de etli tadında oluyor ama inanın yağsız pişirilen yemeklerden bin kat daha lezzetli oluyor.
Takribi, 1 kg sebzeye 1 bardak tavuksuyu, yağ hariç diğer tüm malzemelerinizi ekleyerek istediğiniz yemeği yapabilirsiniz. Öğle ya da akşam ögünlerinden birinde bu yemekten bir tabak, yanında mevsim salatasıyla çok iyi gidecektir. Kolay gelsin...

8 Comments:

Blogger kibelekölesi said...

:)

4/24/2006 09:11:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

:)

4/25/2006 11:24:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

This is very interesting site... Keywords business at home the effects of seroquel in teenagers

2/03/2007 02:10:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

This is very interesting site... video editing programs

3/15/2007 05:17:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

longchamp outlet
michael kors
ray ban sunglasses
jordan shoes
michael kors uk
air jordans
christian louboutin shoes
ralph lauren
hollister kids
air max uk
jordan retro 11
michael kors outlet
retro jordans 13
ray ban glasses
coach factory outlet
michael kors handbags
tods shoes outlet
nba jerseys
jordan 4s
fitflop
oakley outlet
kate spade purses
coco chanel
pandora rings
michael kors
jordan 4 retro
coach outlet
louis vuitton
burberry sale
michael kors watches
louis vuitton handbags
gucci outlet
louis vuitton
fendi bags
michael kors outlet
jordan 11 snakeskin
20150629xiong

6/29/2015 10:26:00 ÖÖ  
Blogger Meiqing Xu said...

15924meiqing
nike blazer
replica watches
fake oakleys
canada goose jackets
longchamp
mulberry handbags
prada
burberry outlet
adidas shoes uk
nike roshe run
p90x workouts
nike huarache trainers
tod's shoes
cheap uggs
supra shoes
mont blanc
hermes belt
mizuno running shoes
adidas superstars
new balance outlet
nike free runs
nike huarache
rolex watches
swarov ski jewelry
ed hardy uk
oakley sunglasses
hollister co
louboutin
uggs on sale
prada uk

9/24/2015 05:36:00 ÖÖ  
Blogger Nike Free said...

Nike Kobe 9
All Balck Huarache
louboutin shoes
christian louboutin 2016
jordans shoes
jordan 13
Jordan Retro 8 Concord
Jordan 5 fire red
coach outlet store online
coach outlet online coach factory outlet
michael kors
michael kors outlet
Michael Kors Factory Outlet
michael kors wallets
michael kors sale
macys michael kors
lebron 12
Nike Air Foamposite 1
nike air max thea
nike air max 90
nike free run
nike free trainer 5.0
louboutin outlet
christian louboutin online
mbt Shoes
mbt shoes sale
fitflops on sale
fitflop.com

4/27/2016 07:44:00 ÖÖ  
Blogger raybanoutlet001 said...

coach outlet store
jordan shoes
new balance shoes
ugg outlet
hugo boss sale
nba jerseys
cheap nfl jerseys
michael kors uk
adidas nmd
ugg outlet

8/16/2017 12:02:00 ÖS  

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter