gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Perşembe, Nisan 06, 2006

Ne renklidir pazaryerleri


İzmir'de ailemle birlikte yaşadığım yıllarda, annemle ablam semt pazarını dolaşmaya bayılırdı. Hiç anlamazdım onları. Sebze, meyve görmenin nesi güzel derdim. Israrlarına rağmen onlara katılmazdım. Daha sonra babam emekli oldu, alışveriş görevini annemden devraldı. Baktım ki daha önce pazarın yolunu bilmeyen babamı da sardı bu aşk. Kısa zamanda oturduğumuz semtin pazarındaki satıcılar, "babamın domatescisi", "babamın meyvecisi", "babamın patatesçisi" oldular. Ben bu muhabbetten hep uzak tuttum kendimi, ta ki mutfak ve ben başbaşa kalıncaya kadar...
24 yaşımdaydım kendi hayatımı kuracağım diye bavulumu alıp evden ayrıldığımda. Kendi evim, kendi mutfağım vardı artık. Ama hiç kimse benim için alışveriş yapıp, aldıklarıyla nefis yemekler yapmıyordu. İş başa düşmüştü yani... Böyle başladı benim pazaryeri maceram. Ama attığım ilk adımdan sonra, pazaryerindeki renklerin ve kokuların büyüsünden kurtaramadım kendimi ve artık benim de bir "domatesçim", "meyvecim" ve "patatesçim" var. Pazaryeri aşkı öyle bir aşktır ki, ister başka semtte, ister şehir dışında isterseniz yurt dışında olun sizi asla bırakmaz ve her gördüğünüz yerde pazaryerine dalmış bulursunuz kendinizi.

Free Web Site Counter
Website Counter