gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Pazartesi, Nisan 03, 2006

DUYURU


Sevgili Mutfak Dostları,

3 nesil aşçı olan bir aileden gelen, Mutfak Dostları Derneği'ni kuranlardan biri (Tuğrul Şavkay, Aydın Yılmaz diğer üstad lar ), Şarap Dostları Derneği, Profesyonel Aşçılar ve Mutfak Profesyonelleri Dernekleri kurucularından, Akademi istanbul Mutfak sanatları merkezinde 2000 civarında kişiye ders veren ve ayrıca , Dünya mutfağı, Türk mutfağı, Osmanlı mutfağına dair dersler veren, h
em Yük. Mak. Müh. hem de değerli şeflerimizden olan Sn. Emrullah Gümüştaş kendisine, 1 yıl boyunca eğitebileceği ve mutfak kültürüne dair öğrenmek isteyeceği herşeyi öğretebileceği 10 adet “çırak” aramaktadır. Amacı mutfak kültürüne nitelikli kişiler kazandırmak ve bilgi birikimini paylaşmak. Ancak bu paylaşım için ustamızın bazı şartları var: Şimdilik düsünüldüğü üzere 1 yıl sürecek olan bu atölye çalışmasında, her ay bir gün toplanılacak, ama ayın geri kalan günlerinde verilen ödevler ve araştırmalar harfi harfine yapılacak. Malzemeleri tanımaktan, pişirme yöntemlerine, sunumlardan, yeni reçete keşfine kadar her konuda bilgi edinilecek bu atölye çalışmasını benim dükkanda (Bakırköy’de) gerçekleştireceğiz. Dükkan dediğime bakmayın burası bir mutfak… İlk çırak ben olacağım için, geri kalan diğer fedakar, istekli, hevesli, bu konuya gönül verecek 9 kişi tamamlanınca calışmalara başlayacağız. Asağıdaki linkde Emrullah Bey’in kendi ağzından daha önce yazdığı yazıyı okuyabilirsiniz. Şu anda yazısındaki gibi profesyonel olma şarti yok.
http://www.bilesim.com.tr/forum/read.php?f=7&i=409&t=409&v=t
Haydi önlüklerinizi takın, sizi bekliyoruz…

İrtibat : Emrullah Gümüştaş
gumustase@yahoo.it
gumustas@ttnet.net.tr
0-532 – 306 29 76

Free Web Site Counter
Website Counter