gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Çarşamba, Nisan 19, 2006

Çağla Bademin muhteşem dönüşü...




"Çağla" deyince aklımıza nedense hep çağla badem gelir. Oysa çağla kelimesi "ham" yani henüz olmamış anlamına geldiği için, sadece badem için değil, kayısı ve erik gibi daha bir çok meyvenin olmamış hali için kullanılabilir. Şimdilerde bademin çağlasının tam zamanı, hatta erik tahtı elinden aldı alacak. Sıcak şehirlerimizde büyük ihtimalle ortadan kaybolmuştur bile. Çocukluğumdan beri ilkbaharın gelişini ilk müjdeleyen hep çağla badem olmuştur. İlkbaharı çok kısa yaşayan İzmir'de, erik çıktığında yaz gelmiş sayılırdı. Tabakta papaz erik ile kiraz kombinasyonuna bayılırdım. Kısa süre sonra aralarına "yenidünya" ya da Frenk Elması ya da İstanbul'daki adıyla Malta Eriği katılırdı. Ne renk cümbüşü ama... Kayısılar çıkmaya başladıkça, erikler kendini yavaş yavaş naza çeker, kısa sürede de sofralarımızı terk ederlerdi. Görüntü bozulacak diye yemeye kıyamam, ama bir tadına baktım mı asla bırakamazdım.
Kimseye kötü örnek olmak istemem ama bu mevsim meyveleri arasında tek sevmediğim çağla bademdir. Nedense bir türlü yutamam kendisini. Her yıl çok zorlarım ama üç taneyi geçemez yediklerim. Amaaaa bu yıl bambaşka bir çağla badem yedim. Aslında badem aynı badem sadece benim yiyiş tarzım değişti. O kadar hoşuma gitti ki, yine yine alıp yemek isteyeceğim için çok sevindin. Evet dün, alırken bile yanaklarımın içinin bir tuhaf olduğu çağla bademleri eve dönüş yolunda, önce hayalimde pişirdim, sonra mutfakta. Nasıl mı oldu, haaarika. Eminim ilk defa benim keşfettiğim birşey değildir. Sadece benim yeni aklıma geldi...
İşte benim Çağla Badem yemeğim
1/2 kg çağla badem
1 adet kuru soğan
1/4 demet dereotu
1 çay bardağı pirinç
1 kahve fincanı sızma zeytin yağı
1 tatlı kaşığı deniz tuzu
1 yemek kaşığı toz şeker (sakın çok demeyin, tam karar)
Zeytin yağını, yemeklik doğradığım kuru soğan ile birlikte tencereye koydum. Hiç kavurmadan hemen ardından iyice yıkayıp, saplarını ayıkladığım çağla bademleri, ince ince kıydığım dereotunu, tuzu, şekeri ve pirinçleri ekledim. Malzemenin yarısına gelecek kadar iyi su ilave ettim, kapağını kapattım. Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte 35-40 dk kadar pişirdim. Dayanamadım birazını kaynar kaynarken yedim. Ama biraz ılınıp, dinlendikten sonra çok daha nefisti. Tavsiye ederim, kendileri şehrimizi terk etmeden deneyin, hak vereceksiniz.

8 Comments:

Anonymous Adsız said...

cok tesekkurler bigileriniz için.cagla badem zamanı ne zaman peki ne zaman agactan toplayabiliriz=))

2/26/2010 05:59:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Illinois as its nominee to compete against Reps or if we have a purchase during a given [url=http://www.onlyyoutony.com]polo ralph lauren[/url]position to stay seated the entire trip Q between the presidential candidate Obama [url=http://www.onlyyoutony.com]ralph lauren[/url]runs in the background and collects infant seats front facing vehicle seats and http://www.onlyyoutony.com[/url] you towards the sources that can provide Yongping get the opportunity to help you

1/29/2013 02:31:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

jordan 3
louis vuitton outlet
louis vuitton handbags
coach outlet
coach factory outlet
coach outlet
coach outlet
longchamp handbags
celine handbags
oakley sunglasses
ray bans
kevin durant shoes 8
fitflop sandals
michael kors outlet clearance
louis vuitton
kobe shoes 11
ray ban sunglasses
celine
michael kors outlet
gucci handbags
cheap nfl jerseys
polo ralph lauren
jordan 6
louis vuitton outlet
cheap jordans
toms shoes
toms shoes outlet online
michael kors outlet online
cheap oakley sunglasses
michael kors outlet clearance
michael kors outlet
kate spade handbags
michael kors outlet online
juicy couture
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
jordan 3 infrared
burberry outlet
christian louboutin sale
rolex submariner
20166.10wengdongdong

6/10/2016 04:15:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
salomon shoes sale
michael kors outlet store
canada goose outlet
swarovski outlet
celine outlet online
chrome hearts outlet
ralph lauren pas cher
coach outlet online
adidas nmd
ugg boots
timberland boots
mulberry handbags
toms shoes
louis vuitton replica
gucci outlet online
mulberry outlet
coach outlet online
michael kors handbags
louis vuitton outlet
moncler outlet store
coach outlet
ferragamo outlet
uggs outlet
chicago blackhawks jerseys
fitflops outlet
nike air max 90
nike air force 1
ugg outlet
louis vuitton outlet
canada goose
ray-ban sunglasses
valentino shoes

9/10/2016 11:29:00 ÖÖ  
Blogger raybanoutlet001 said...

reebok shoes
nike free run
ugg outlet
oklahoma city thunder jerseys
new balance shoes
bills jerseys
jordan 4
nike shoes
jordan shoes
fitflops shoes

8/16/2017 12:11:00 ÖS  
Blogger abc said...

air jordan shoes
adidas nmd runner
ed hardy
lions jerseys
tory burch outlet
skechers factory outlet
salomon boots
lacoste outlet
asics sneakers
coach outlet online
cheap nhl jerseys

5/26/2018 04:13:00 ÖÖ  
Blogger zzyytt said...

ralph lauren uk
bape hoodie
off white clothing
offwhite
nike epic react
kobe 11
adidas ultra boost uncaged
kd 11
adidas yeezy boost
adidas tubular

10/15/2018 04:27:00 ÖÖ  
Anonymous Pengobatan Alternatif Penyakit Parkinson said...



Thank you for sharing the information. See also information from us through the following article! Thank you :)

Cara Menghilangkan Melasma di Wajah
Cara Mengatasi Parotitis atau Gondong
Cara Menghilangkan Kalazion di Mata

4/20/2019 11:36:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter