gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cuma, Nisan 21, 2006

Yeşilimsi lezzetler




Biliyorum sürekli İstanbul'un osundan busundan şikayet ettiğim için bana kızacak ve "ne işin var o zaman burada" diyeceksiniz. Yerden göğe kadar da haklısınız ama ne yapayım yaradılışım bu, hoşnut değilsem şikayet etmekten de çekinmem. Koca İstanbul'u da tek başıma değiştiremeyeceğime göre, yaşıyorum işte şikayet ede ede... İzmir'de yaşadığım vakit, İstanbul'u daha çok severdim. Çünkü her gelişimde dakika israf etmeden sadece gezerdim. Kıskanırdım, her türlü aktivite burada yapılıyor diye. Sandım ki İstanbul'a taşınınca da hep öyle gezeceğim. İşin aslı öyle değilmiş tabii. Bir metropolde yaşamanın, insanın hayatına ne gibi zorluklar yüklediğini bilmiyordum. Bu keşmekeşe dahil olduğumdan beri, her fırsatta şikayet ediyorum, burada yaşamaktan vazgeçmeksizin.
Biliyorum bu konuyu, yukarıdaki yeşilimsi kek resmine nasıl bağlayacağımı merak ediyorsunuz. Efendim, bu kek brokolili ve de bezelye unu ile yapıldı. Hadi diyelim keklere katacak kadar bol brokoliyi İstanbul'da buldunuz, peki bezelye ununu nasıl bulacaksınız. İşte burada başlıyor serzenişim. Her tür sebze, meyve, baklagilin yetiştiği caaaanım memlekette, 72 milletin birarada yaşadığı İstanbul'da ben bezelye ununu ancak babam İzmir'deki değirmenden alıp gönderirse yiyebiliyorum. "Canım bezelye unu olmazsa ölmezsin ya" demeyin. Öyle güzel, öyle lezzetli, öyle yeşil yeşil şeyler yapabiliyorsunuz ki anlatamam. Mesela bu kek, o kadar hafif, lezzetli ve faydalı ki. Tavsiye ederim beyaz unla bile deneyin. Sevmeyenlere brokoliyi çaktırmadan yedirmenin en iyi yöntemi.
Ölçüler şöyle:
3 yumurta
200 ml yoğurt
100 ml sıvıyağ
225 gr bezelye unu (ya da beyaz un)
1 kabartma tozu
1 beyaz etli, sulu kuru soğan
250 gr. haşlanmış brokoli
üzeri için susam (ben siyah susam kullandım)
Sıvı maddeleri sırasıyla çırpıyorsunuz. Elenmiş un kabartma tozu karışımını ekliyorsunuz. İri iri doğradığınız soğan ve brokolileri ilave edip, bu sefer kaşıkla karıştırıyorsunuz. Yağladığınız, unladığınız 23 cm.lik kalıba döküp, susamla süsleyip, 180C ısınmış fırında yaklaşık 40 dk pişiriyorsunuz. Sıcak da çok lezzetli, soğuk da. Afiyet olsun...

7 Comments:

Blogger Tijen said...

Degirmen ne güzel bir yerdir degil mi Bahar? Zaten bütün Havra sokak ve Kemeralti harika bir yer. Istanbul'daki bunalimini gayet iyi anliyorum.. Izmir'den sonra Istanbul zordur.
Benim kitaplarim sende var mi? Pek çok tanidik duygu bulacagina eminim. Yazilarini okurken Mutfakta Zen'i, Mevsimlerle Gelen Lezzetler'i, Bir Ot Masalı'ni gördüm... Benzer duygular tasiyoruz anlasilan yasama karsi. Ellerine saglik yazilarin için.
tijen

4/24/2006 12:16:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Tijen Hn.
Benzer duygular beslediğimiz kesin. Ben de sizin yazılarınızı okurken, ya kendimi o an yanınızda hissederim ya da sizi yanımda... Değirmen, havra sokağı, kestanepazarı, içinde adeta kendimi unuttuğum yerler. İzmir'e giden her yemekçinin görmesini tavsiye ederim. Sayfama misafir olduğunuz için teşekkürler.
bahar

4/25/2006 11:16:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba. Blogunuz cok guzel.
Bu brokolili kek cok ilgimi cekti. Soganlari pisirmeden mi koyuyorsunuz?
Tesekkur ederim.

7/27/2006 12:44:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Anonim,
Evet soğan lar çiğden. Yemeğe doğradığımızdan biraz daha irice doğranıyor. Kekin pişme süresi sonunda kıvamı, tam da "Al dante" oluyor. Brokoliler de az haşlanmış ya da buharda pişmiş olabilir. Sevgiler,
bahar

7/27/2006 10:15:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
abercrombie outlet
cheap nfl jersey
football shirts
uggs clearance
michael kors outlet
ugg outlet
montblanc pens
foamposite shoes
longchamp bag
toms outlet
coach outlet
cheap ugg boots
michael kors handbags outlet
ugg boots clearance
ugg boots
longchamp
jordan 4
fitflops sale
michael kors outlet online
air jordan shoes
cheap jordan shoes
ralph lauren polo shirts
cartier watches for sale
tiffany and co
michael kors handbags
polo ralph lauren
louis vuitton
tory burch outlet
herve leger dresses
polo pas cher
louis vuitton neverfull sale
tory burch outlet

9/10/2016 11:33:00 ÖÖ  
Blogger raybanoutlet001 said...

snapbacks wholesale
cheap nfl jerseys
ugg boots
kate spade outlet
yeezy boost 350 white
jerseys wholesale
michael kors purses
ugg boots
coach outlet
moncler jackets

8/21/2017 10:30:00 ÖÖ  
Blogger 5689 said...

zzzzz2018.8.1
tory burch outlet
nike air max 95
golden goose
ugg boots
ugg boots clearance
tods shoes
canada goose jackets
christian louboutin shoes
ferragamo shoes
off-white clothing

8/01/2018 08:41:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter