gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Perşembe, Nisan 27, 2006

Madımak'ı nasıl pişirsem...


Bakırköy'de pazar, salı günleri kurulur. Günler uzadığı için geç saatlere kadar devam eder ve ben de dükkanı kapattıktan sonra kızları yuvadan almaya giderken içinden geçerim. Geçtiğimiz salı, yine pazardan geçerken, yolun ortasında bir çuvalın içinde yemyeşil madımakları gördüm. Hemen koştum tabii. Satıcı da benimle bir geldi çuvalın başına. Beni, adamla alışveriş halinde gören bir bayan, önce beni sorguya çekti nasıl pişiriyorsun diye. Ben mırın kırın ederken, fiyatını sordu. Neyse ki fiyatını duyunca tariften vazgeçti. Kilosu 4 liraydı aslında hiç de pahalı değildi. Ama hanımefendi, "en nihayetinde ot" diyerek pazarlığa başladı. Adamcağız söylenerek benim madımakları tartmaya götürdüğünde, bayanın kulağına eğilip "siz 4 liraya toplar mıydınız?" diye sordum, "hayır" anlamında kaşlarını kaldırdı. Neyse düşünmüş olsa gerek, 250 gr.cık almaya karar verdi. Sanırım satıcı sadece bir an önce kurtulmak için hemen tarttı ve gönderdi hanımı. Böylelikle ot camiasına bir katkımız oldu, ne güzel.
Gelelim, teyze bana tarif sorduğunda benim kıvranmama. Tarif vermek istemediğimden değil elbet, paylaşmayı ne kadar sevdiğimi bilirsiniz. Aslında nasıl pişireceğimi henüz bilemememden. İstanbul pazarları çok fazla otun düştüğü pazarlar değil. Bütün kitaplarımı da dükkanda unutmuşum ve tekrar dükkanı açmak çok zor geliyor. Demek ki böyle tesadüf ve tembellikle doğuyor spontane tarifler dedim ve eve gidince hemen madımaklarımı ayıklamaya koyuldum. Evet, bu kısmı biraz deliye pösteki saydırıyor ama ne yapalım. Ayıklamazsam da bu saplar sert sert ağzıma gelecek eminim. Saatler süren ayıklama, yıkama ve sirkeli suda bekletme faslı bittikten sonra, tencerede zeytin yağı içinde ince ince kıyılmış kuru soğanları ve ezilmiş sarımsakları çok az kavuruyorum. Hemen ardından madımakları, biraz deniz tuzu, biraz toz şeker ve bir çorba kaşığı kadar nar ekşisi ekliyorum. Madımakların kendi suyunu salmasını bekliyorum ama nafile. Ne ilginçtir ki pek su salmıyorlar. Bu sebeple çok az sıcak su ekliyorum. Kapağı kapalı 10-15 dk. pişiriyorum. Meraktan arada bir kapağı aralayıp burnumu sokuyorum. Pişerken aynı asma yaprağı gibi kokuyor. Lezzetli olacağından eminim. Tabii yine soğumasını bekleyemeden biraz biraz aşırıyorum tabağa... Ustalar madımağı nasıl pişirmeyi tavsiye eder bilmiyorum ama, benim spontane madımak da hiç fena olmuyor...

y.n.: Yukarıda gördüğünüz madımak fotoğrafı Mutfakta Zen'i yaratan sevgili Tijen İnaltong'a ait. Ne kadar da güzeller değil mi? Sayfamda kullanmama izin verdiği için Tijen Hn.'a çok teşekkür ederim.

9 Comments:

Blogger Yesim said...

Merhaba, madımak ben de hiç pişirmedim ama bugün tv'de bir madımak yemeği tarifine rastladım. Ispanak yemeği pişirir gibi pişirdiler, bol domatesli ve 1 bardak bulgur ilavesiyle gayet güzel görünüyordu. Ben de pazarda rastlarsam hemen denemeyi düşündüm. Ellerinize sağlık....

4/27/2006 03:13:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Merhaba Yeşim,
Bu güzel paylaşımın için teşekkürler. Ben de bir daha bulursam tarif ettiğin şekilde deneyeceğim. Ama lezzetli bir otmuş, güzel olacağından eminim. Sevgiler,
bahar

4/27/2006 03:34:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Bu arada yazmayı unuttum. Bizim kızlar madımağa bayıldılar. Tabi ismi her lokmadan sonra, 4 yaş telaffuzuyla makak, madolak, midima ve en son madak olarak değişti.

4/28/2006 04:06:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

That's a great story. Waiting for more. » » »

2/16/2007 10:41:00 ÖS  
Blogger Yelda Özyurt said...

Merhaba,
madimakla ilgili bir kac not eklemek istedim ben de:
Annemler cocuklugumdan beri her piknige gittigimizde madimak toplarlardi ve eminim bugun yine gitse ve bulsa yine toplar:) Birkac kez yardim etnmek istedim ama gercekten eziyetli bir is. Ama annemler kartlasmis olanlari toplamazlardi; o yuzden ayiklamaya gerek kalmazdi. Ozel bir yemektir aslinda madimak. Yol kenarlarinda kendiliginden yetisir genellikle. Belkide su birakmamasi susuz buyumesinden.
Annem madimak yemegini tek turlu pisirir; tereyagli ve pastirma veya sucuklu. Ve bulgur Orta Anadolu'nun olmazsa olmazi. Tam olarak nasil pisirdigini butun detayiyla bilmiyorum ama ilk denememde bloguma ekleyecegim.

Sevgiler...

6/18/2007 01:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

selam arkadaşım ya ben madımak yemeği pişirdim yayınladım ama madıomakı bilmeyenler varmış rica etsem bende bu resmi pişmemiş resim yok şuan bende kullanabilirmiyim izin verirseniz tabikihttp://rumeysaninruyasi.blogspot.com/ adresim izin verirseniz haberim olursa sevinirim şimdiden çok teşelkkürler

3/21/2008 02:09:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

oakley outlet
adidas yeezy
kate spade
lebron james shoes
instyler curling iron
oakley sunglasses
michael kors handbags
air jordan 13
oakley sunglasses
coach factory outlet
louis vuitton handbags
polo ralph lauren
nfl jerseys wholesale
true religion outlet
louis vuitton handbags
coach outlet
asics running shoes
nike outlet
lebron james shoes 13
timberland outlet
oakley sunglasses
michael kors outlet
hollister clothing
oakley vault
louis vuitton handbags
christian louboutin sale
michael kors purses
coach factory outlet
tory burch outlet
jordans
ray ban sunglasses
basketball shoes
louis vuitton handbags
coach outlet
toms outlet
lebron james shoes
lebron james shoes 12
fitflops sale clearance
christian louboutin outlet
michael kors outlet
20166.10wengdongdong

6/10/2016 04:19:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
abercrombie outlet
cheap nfl jersey
football shirts
uggs clearance
michael kors outlet
ugg outlet
montblanc pens
foamposite shoes
longchamp bag
toms outlet
coach outlet
cheap ugg boots
michael kors handbags outlet
ugg boots clearance
ugg boots
longchamp
jordan 4
fitflops sale
michael kors outlet online
air jordan shoes
cheap jordan shoes
ralph lauren polo shirts
cartier watches for sale
tiffany and co
michael kors handbags
polo ralph lauren
louis vuitton
tory burch outlet
herve leger dresses
polo pas cher
louis vuitton neverfull sale
tory burch outlet

9/10/2016 11:35:00 ÖÖ  
Blogger abc said...

air jordan shoes
adidas nmd runner
ed hardy
lions jerseys
tory burch outlet
skechers factory outlet
salomon boots
lacoste outlet
asics sneakers
coach outlet online
cheap nhl jerseys

5/26/2018 04:13:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter