gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Mayıs 16, 2006

Şenkliş



Lübnan mutfağına merak sardığımı daha önceki yazılarımda da belirtmiştim. Çok etli tarifler olmasına karşı, bir o kadar da lezzetliler. Florya'daki Fenicia (Fenike okunuyor) Restaurant'ta yediklerimi eve gelip tek tek denemeye çalışıyorum. Bu arada takıldığım yerleri de İzmir'de yaşayan Lübnanlı arkadaşım Chawkat'a (Şevket) danışıyorum.
Şenkliş, Lübnan ve civarlarına özgü bir salata. Aslında özel bir peynirle yapıyorlarmış. Maalesef restauranttaki arkadaşlar bilmiyorlardı, ben de Arapça bilmediğim için şefe soramadım. Ama sanırım bizdeki en yakını sert, Erzincan tulum peyniri olmalı. Ben de onunla denedim. Hiç de fena olmadı, ama bir dahaki sefere kekiğini daha fazla koymalıyım. Ölçü vermeyeceğim göz kararı herkes istediği kadar hazırlayabilir. Şenkliş'in malzemeleri şöyle:
Peynir (ben Erzincan tulum peyniri kullandım)
domates
kuru soğan
maydanoz
kuru kekik
zeytin yağı
Soğanları, çok minik minik kareler şeklinde doğrayıp, çok az tuzla ovuyoruz. Domatesleri de aynı boyda minicik küpler şeklinde doğruyoruz. İnce kıyılmış maydanozu ve zeytin yağını ekliyoruz ve hepsini karıştırıyoruz. Ayrı bir kapta peyniri ufalıyoruz, içine kekik ekleyip karıştırıyoruz. Peynir kekik karışımını, diğer karışıma ekleyip, şöyle hafifçe karıştırıyoruz (peynirler ıslanmasın). Servis tabağına alıyoruz.
Afiyet olsun.
Pek yakında, yine bir Lübnan spesiyali olan Maklube'yi yazacağım...

8 Comments:

Blogger tata said...

Sevgili Bahar,
Biz bu tür bir karisimi taze sogan ve cökelekle sabah kahvaltilarina hazirlariz. Cok ferahlatici bir tatdir. Burada da beyaz peynirle yapiyorum. Izmir'de yazin bir de tulumla deneyeyim.

5/17/2006 10:07:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Tata,
İzmir tulumu güzel fikir. Cuma günü İzmir'den annemler geliyor. Onlar genelde gelirken tulum peyniri getirirler. Ben de o zaman tekrar denerim. Taze soğanla da güzel olur. Eşimin annesi de, yeşil biberleri sıvı yağda hafifçe kavurup sonra çökelek ya da lor peyniri ile karıştırıyor o da çok iştah açıcı oluyor (sanki ihtiyacım varmış gibi : )
bhr

5/17/2006 10:32:00 ÖÖ  
Blogger Papatya said...

Bak iste, isin icine bambaska lezzette ve kivamda bir peynir ile biraz maydanoz girince de yepyeni bir salata cikiyor ortaya. Yunan salatasinin da bizim yaptigimizdan en buyuk farki peynir konmasi dedik ama bu Lubnan salatasi daha bir degisik, daha bir meze havasinda, daha bir kasiklamalik :) Iyi guzel de neden ben her bakisimda sonraki Lubnan tarifini hep MAKBULE okuyorum :)))) tanidik biri de olsa bari... galiba cok yorgunum...

5/17/2006 03:26:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Evet Abla,
Chawkat bana ilk söylediğinde ben de "makbule mi?" diye tepki göstermiştim ki, değilmiş :)

5/17/2006 04:14:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

This is very interesting site...
» »

7/25/2006 08:16:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

thank you soo much :)

7/26/2006 12:49:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
salomon shoes sale
michael kors outlet store
canada goose outlet
swarovski outlet
celine outlet online
chrome hearts outlet
ralph lauren pas cher
coach outlet online
adidas nmd
ugg boots
timberland boots
mulberry handbags
toms shoes
louis vuitton replica
gucci outlet online
mulberry outlet
coach outlet online
michael kors handbags
louis vuitton outlet
moncler outlet store
coach outlet
ferragamo outlet
uggs outlet
chicago blackhawks jerseys
fitflops outlet
nike air max 90
nike air force 1
ugg outlet
louis vuitton outlet
canada goose
ray-ban sunglasses
valentino shoes

9/10/2016 11:29:00 ÖÖ  
Blogger بروكر said...


I definitely love this site.
https://lamissibrahim11.wixsite.com/prokr2020
https://prokr2020.hatenablog.com/
https://www.docdroid.net/TtGIByy/shrkat-nkl-athath-oaafsh-balryad.docx
https://www.prokr.net/ksa/jeddah-water-leaks-detection-isolate-companies/

11/25/2019 01:56:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter