gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cuma, Aralık 01, 2006

Lafınızı Balla Kestim...


Uzun zamandır denemeyi planladığım bal likörünü nihayet yaptım. Sonucu size yazmak için önce Ramazan'ın geçmesini bekledim (abes kaçmasın diye :)) Böylece bayrama da yetiştiremedim. Ama bu bayramda ikram etmek isteyenlerin deneyebilecekleri bir ay zaman var önlerinde. Kahvenin yanında ikram edebilirsiniz. Reçetesi basit, yapılışı çok kolay :
*
800-850 gr kaliteli bal
350 ml kaliteli votka
1 adet çubuk tarçın
*
Malzemelerin tamamını cam kavanoza alıp, kapağını sıkıca kapatın. Loş bir ortamda 3-4 hafta bekletin. İçmek istediğinizde, çubuk tarçını çıkarıp minik likör bardaklarında servis yapın. Afiyet olsun...

16 Comments:

Blogger Kelebek Etkisi said...

seni seviyorummm, ilk tanıştığımda sert görünmüştün... ama içinde tutku olan insanları, üreten insanları seviyorum ben... Senin gibi insanları... Üstelik kızların birbirinden güzel:)
mutfak kültürünün bana kattığı en güzel, faydalı şeylerden birirsin...
Buraya kadar olan kısım bloğumda ki yorumun altında da var, çoğ yoğun, yorucu bir gün ama senin yorumun ayakta oturamadan baktığım maillerimin arasında birden yorgunuğumu aldı...

12/01/2006 05:19:00 ÖS  
Blogger Kelebek Etkisi said...

Bu arada bloğunu güncelleme konusunda arayı uzatıyorsun, farkındayım...

12/01/2006 05:21:00 ÖS  
Blogger Tuba said...

Bahar'cim bal likorun cok guzel gorunuyor. Hic denemedim bal likorunu.
Bana birden cocuklugumu hatirlattin. Hani su bayram gezmesine gidip de cocuklara bile likor ve cikolata verilen gunlere.Sevgiyle..

12/01/2006 07:00:00 ÖS  
Blogger evcilkedi said...

Bal likörünü hiç duymamıştım Bahar. Çok değişik geldi. Elimde kestane balı var, muhakkak deneyeceğim. Sonucu sana bildiririm. Kekik ya da çiçek balından daha başka bir balla yapmak herhalde yanlış olmaz. Selamlar

12/01/2006 11:05:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili bunny,
sofralarda oluşan dostluklar her zaman daha sağlam ve kalıcı olur bence. her ne kadar sık görüşemesek de, her zaman aklımda ve kalbimdesin...
bhr

12/02/2006 03:07:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Tuba,
bizler o günleri hala hatırlayabilen şanslı nesillerdeniz. Çünkü bizim çocuklarımız hiçbirini yaşamadı ve yaşamayacak :( ma bizler belki bazı değerlerimize sahip çıkarsak, yitip gitmelerine engel oluruz. sevgiler,
bahar

12/02/2006 03:08:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Tülin,
kestane balı çok lezzetli bir baldır. Likör de karakterini balın tadından, aromasından ve alkolün kalitesinden alacağına göre, eminim çok lezztli bir likör olur. Şimdiden afiyet olsun...
bahar

12/02/2006 03:10:00 ÖS  
Blogger tata said...

Eline saglik Baharcigim, ben de bir bal saticisinin ikrami ile denemistim, cok hosuma gitmisti, fakat kendim hic denemedim, not ettim tarifini.
Sevgiler

12/03/2006 03:59:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili tata,
önceden tatmış olmana sevindim. ama evde kendin de dene tavsiye ederim. hem çok kolay hem de çok lezzetli... sevgiyle kal
bahar

12/04/2006 01:11:00 ÖS  
Blogger evcilkedi said...

Merhaba tekrar, bu likörü deneyeceğim Bahar ancak bir sorum var. Burada (Papatya'nın da çok iyi bileceği gibi) Girit rakısı ve balı birlikte ısıtarak bir nevi içki hazırlıyorlar. Orada bal dibe çöktüğü için içmeden önce süzüyorlar. Bu likörde de benzeri bir şey söz konusu mu yoksa arada karıştırınca votka içinde tamamen eriyor mu? Teşekkürler

12/07/2006 03:30:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Tülinciğim,
bal votkanın içinde eriyor. ne kadar beklerse beklesin hep aynı homojenlikte kalıyor. bu da güzel tarafı. afiyet olsun.
bahar

12/08/2006 06:15:00 ÖS  
Blogger Tijen said...

bahar'cigim merhaba,
sen kara bugday (kasha, buckwheat) kullaniyor musun? glüten içermeyen bir tahil oldugunu sen benden iyi biliyorsundur. bahri bey kirkambar'da satisa çikardi ancak yeterince tanitamadik dedi. sence bu konuda bir seyler yapabilir miyiz? türkiye'de pek çok çölyak hastasi var malum, onlar için degerli bir tahil olmali. deneyimlerini paylasabilir misin?
tesekkürler,
tijen

12/08/2006 08:16:00 ÖS  
Blogger evcilkedi said...

Baharcığım dün de yorum bırakmaya çalıştım ama görüyorum ki gitmemiş. Senin bal likörünü yaptım, çok da güzel oldu. Neredeyse bitecek ama ben yazmakta geciktim. Tarif için çok çok teşekkürler tekrar. Selamlar

3/17/2007 04:03:00 ÖS  
Blogger chenlina said...

chenlina20150701
abercrombie kids
insanity dvd
chanel bags
celine bags
mont blanc
tod's outlet
imitation watches
michael kors outlet
cheap chi straighteners
cheap nfl jerseys
christian louboutin sale
burberry outlet
longchamp pas cher
discount christian louboutin
abercrombie
new jordans
retro jordans
louis vuitton
michael kors
coach factory online
coach outlet store online
ray ban wayfarer
soccer jerseys
louboutin femme pas cher
abercrombie and fitch new york
pandora bracelets
oakley sunglasses cheap
red timberland boots
ralph lauren outlet
coach outlet online
michael kors outlet online
ray ban sunglasses
fitflops
ray ban outlet
ghd straighteners
michael kors
louis vuitton outlet
hollister kids
michael kors
pandora uk

7/01/2015 03:32:00 ÖÖ  
Blogger 5689 said...

zzzzz2018.8.1
christian louboutin outlet
red bottom shoes
pandora outlet
polo ralph lauren
yeezy shoes
coach factory outlet
coach outlet online
ugg boots clearance
nike air max 95 ultra
ugg boots

8/01/2018 06:40:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

nike outlet store
mulberry uk
ecco shoes
ralph lauren outlet
coach outlet online
louboutin outlet
polo ralph lauren
nike shoes
jimmy choo outlet
ralph lauren outlet

8/07/2018 06:32:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter