gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cumartesi, Eylül 23, 2006

Yemyeşil domatesler...

Turşusunu pek sevmem, yemeğini de hiç pişirmemiştim. Ama aklımın bir ucunda vardı bu yıl denemek. Turşulukların her pazarda kol gezdiği bu günlerde, bir heyecanla girdi yeşil domatesler mutfağımıza. Borani olmak için tabii... Zeytinyağında hafifçe öldürdüğüm kurusoğana, küp küp doğradığım bir adet (kırmızı) domates ekledim, 5-6 diş de sarımsak. Onlar suyunu çekince, doğradığım yeşil domatesleri, bir avuç kadar pirinci ve tuzu ilave ilave edip pişirdim. Özelliğini yitirmesin diye salça eklemedim. Oda sıcaklığına geldiğinde tadı çok güzeldi. Size göre fazla ekşi ise biraz şeker ekleyebilirsiniz.


Yeşil domatesin sadece turşusunu bilirdim. Pişirildiğini ilk kez 1991 yapımı Kızarmış yeşil domatesler adlı filmde görmüştüm. Her mevsim gördüğümde denemeye niyetlenirdim. Ama ben alıncaya kadar yeşil domatesler çoktaaan turşu kavanozlarındaki yerlerini almış olurlardı. Sonra araştırınca yeşil domatesin bizim mutfaklarımızda da pişirildiğini, etli, zeytinyağlı yemeğinin ve hatta çorbasının bile yapıldığını öğrendim.
Biliyordum ki bir çok sebze veya meyvenin olmamışını yemek istenmeyen sağlık problemlerine ya da zehirlenmelere sebep olabiliyordu. Bunlardan biri de domates. Domatesin yeşilken içerdiği solanin toksik, kızardıkça yerini likopene bırakıyor. Oldukça önemli bir antioksidan ve antikanserojen olan likopen de bizim için çok faydalı.
Ham domatesler, çiğ tüketilmediği takdirde bizim için zararlı değil. Turşuları da afiyetle yiyebilirsiniz...

8 Comments:

Blogger tata said...

Sevindim normal yasantina döndügüne.
Ben de bloglarda okuyup duruyorum, yesil domates yemegini ama denemedim. Zaten burada da pek görmedim. Resminle yetiniyorum.
Sevgiler

9/23/2006 03:36:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Canım tatacığım,
Ne yapalım hayat devam ediyor. Tanrı beterinden korusun...
Sevgiler
bahar

9/23/2006 05:27:00 ÖS  
Blogger Pia said...

baharcım hosgeldin
ben cok severim yesil domates yemegini zaten, ellerine saglık

9/23/2006 10:17:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili pia,
Ben de çok beğendiklerim arasına kaydettim artık. Sevgiler,
bahar

9/25/2006 03:43:00 ÖS  
Blogger ZeYNeP said...

Bahar cım , bu hafta bizim yemek grubumuzda yeşil domateslerle ilgili tarifler soruldu, bu tarifini linki ile birlikte birazdan gruba gonderecgim canım bilgin olsun,

ellerine saglık,
Figen

10/15/2006 03:48:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Figen,
Paylaştığın için teşekkürler, mutluluk duyarım. Zaten blog yazmanın asıl amacı da paylaşmak değil midir? Sevgiler
bahar

10/23/2006 01:59:00 ÖS  
Blogger chenlina said...

chenlina20150701
abercrombie kids
insanity dvd
chanel bags
celine bags
mont blanc
tod's outlet
imitation watches
michael kors outlet
cheap chi straighteners
cheap nfl jerseys
christian louboutin sale
burberry outlet
longchamp pas cher
discount christian louboutin
abercrombie
new jordans
retro jordans
louis vuitton
michael kors
coach factory online
coach outlet store online
ray ban wayfarer
soccer jerseys
louboutin femme pas cher
abercrombie and fitch new york
pandora bracelets
oakley sunglasses cheap
red timberland boots
ralph lauren outlet
coach outlet online
michael kors outlet online
ray ban sunglasses
fitflops
ray ban outlet
ghd straighteners
michael kors
louis vuitton outlet
hollister kids
michael kors
pandora uk

7/01/2015 03:32:00 ÖÖ  
Blogger 5689 said...

zzzzz2018.8.1
ralph lauren outlet
golden goose sneakers
pandora jewelry
nike soldes
coach outlet online
ralph lauren outlet
ugg boots uk
yeezy boost 350 v2
louboutin shoes
moncler outlet

8/01/2018 06:51:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter