gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Perşembe, Ağustos 10, 2006

Nefis Kopanisti Peyniri...

Çeşme tatilinden yanıma kar kalan güzelliklerden biri de, ilk kez tattığım ama tadı çok tanıdık gelen Kopanisti Peyniri. Satan kişi, Çeşme ve Sakız adasına özgü olduğunu söylese de Ege sularını çerçeveleyen hemen her Türk ve Yunan kentinde biliniyor. Bakkalın kepenginde "Acı Peynir - Kopanisti" yazısını görür görmez içeri dalıp denedim. Benim beğenmediğim peynir çeşidi pek görülmemiş olsa da, bu gerçekten oldukça iddialı bir tat. Ama nefisss. Ege kentlerinde rastlamanız olası. Denemenizi tavsiye ederim.

Kopanisti Peyniri, genellikle keçi sütünden, bazende keçi-koyun sütü karışımından yapılan bir tür lor peynirinin 40 gün boyunca yoğurulmasıyla elde ediliyor. Bu 40 günlük sürede peynir iyice fermente oluyor ve acılaşıyor. Bu süre ne kadar uzarsa acılığı da o kadar artıyor. Oldukça yağlı ve lezzetli bir peynir.

9 Comments:

Blogger Papatya said...

Hayatım,
bunca yıldır Yunanistan'da yaşıyorum, adını çok duydum ama hiç tatma fırsatım olmadı. Sanırım fabrikasyon olarak üretimi yapılmıyor, hep evlerde yapılıyor. Çeşmeye bir gittin, hepimizden önce bulup tadına baktın bile :) Afiyet şeker olsun!
Öptüm!

8/10/2006 11:50:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

sevgili Bahar,

Bende bu peyniri ilk defa bu yil Cesme'de denedim, gercekten degisik bir tadi var, herhalde ayni bakkalin onunden gecmis olacagiz ki ayni afisi bende gormustum:)

sevgiyle
E(tatanin ablasi)

8/24/2006 09:39:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili E,
Böylesine ilginç tatlar, nereye saklanırlarsa saklansınlar, bizim gibi yemekçilerin gözünden kaçmıyor değil mi? Afiyet olsun. Sevgiler,
bahar

8/25/2006 10:20:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

longchamp pas cher
louis vuitton handbags
coach factory outlet
kobe 8
ray ban sunglasses
christian louboutin shoes
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet
cheap oakleys
cheap ray bans
oakley sunglasses outlet
soccer shoes
chanel no 5
toms canada
retro 11
chanel outlet online
michael kors outlet
ray ban eyeglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton
tods sale
hollister
ed hardy outlet store
coach outlet
abercrombie store
polo ralph lauren outlet
cheap chi straighteners
coach factorty outlet online
coach factory online
christian louboutin shoes
hollister clothing store
abercrombie kids
polo ralph lauren
louis vuitton outlet
michael kors outlet
20150629xiong

6/29/2015 10:25:00 ÖÖ  
Blogger raybanoutlet001 said...

ray ban sunglasses outlet
jordan 8
ugg outlet
new england patriots jerseys
ralph lauren outlet
michael kors handbags
converse trainers
nike outlet
nike trainers
michael kors handbags

8/16/2017 12:16:00 ÖS  
Blogger chenlili said...

pandora charms
polo ralph lauren
moncler
ray ban
ugg boots
kate spade handbags
doudoune canada goose
oakley sunglasses
canada goose
scarpe mbt
20181.17chenjinyan

1/17/2018 06:26:00 ÖÖ  
Blogger abc said...

superdry uk
cheap nike shoes
fitflops sale clearance
oakley sunglasses wholesale
イッセイミヤケ
pandora outlet
canada goose outlet
canada goose outlet
longchamp bags
polo ralph lauren

5/26/2018 04:29:00 ÖÖ  
Blogger qqqqqq said...

yeezy boost 350 v2
nike blazer
snapbacks wholesale
kate spade outlet online
moncler uk
pandora outlet
cheap jordans
cheap basketball shoes
coach factory outlet

6/20/2018 04:15:00 ÖÖ  
Blogger zzyytt said...

longchamp
nike roshe run
kevin durant shoes
lacoste outlet
cheap jordans
longchamp bags
michael kors outlet
air jordan
fake rolex
balenciaga shoes

10/15/2018 04:27:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter