gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Temmuz 18, 2006

Adam olacak çocuk...


Babaanneleri köyde olduğu zaman, Cumartesi günlerini kızlarla birlikte dükkanda geçiriyoruz. Oldukça zorlu geçiyor tabii. Onları sürekli meşgul edecek ve 45 dakikada bir değişecek aktiviteler bulmak gerekiyor. Neyse ki bu haftasonu Ece geldi de uzun süre oyalandılar. Elif'in kaşla göz arasında Ece ve Yağmur için hazırladığı sofrayı görünce fotoğrafını çekmeden edemedim.

Bizim kızlarda son günlerde bir hamaratlık, bir mutfak merakı sormayın. Geçen akşam bulaşık yıkamayla başladı, salata yapmak, barbunya ayıklamak derken, abartıp bana "anne onu nasıl pişiriyorsun" diye sorup tarif öğrenmeye kalktılar. Ama hazırladığı sofradan görüyorum ki, oldukça merakları var bu işe. Neyse sevinmiyor değilim. Ama kendi küçüklüğümü düşününce pek de tuhaf geliyor.



Saat 3 e kadar zaptedebildim cadıları dükkanda sonra eve geldik haliyle. Onlar uyuduktan sonra da ben, çok sevdiğimiz bir arkadaşımız olan Yaşar'ın (kızlarca Şaşar'ın) doğum günü pastasını hazırladım. Hayatımda yaptığım ilk diabetik pastaydı.

7 Comments:

Blogger mom said...

amanin ne gusel bir pasta bu boyle cok begendim ellerine saglik bahar hanim
kiz cocuklari bu tur isleri cok seviyorlar yegenimden biliyorum, gittimiz zaman hemen oyuncak cay takimlari cikiyor ortaya sonra gelsin keyifli cay saatleri:)

7/20/2006 08:48:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili mom,
Cok haklısın, bize de fincan fincan cayları, çatalla ikram edilen çorbaları, patlıcanlı dondurmaları yemek düşüyor. Sevgiler,
bahar

7/20/2006 02:47:00 ÖS  
Blogger munevver said...

Sevgili Bahar,kız çocuklarının oyunları bir başka güzel.Benim oğullarım var.Kızların oyunlarını hep zevkle seyretmişimdir.Benim için onları öper misin?

Selamlar..

7/20/2006 09:53:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Ay bu pastayi nasil yaptin? Harika olmus! Tadi da eminim cok güzeldir , cünkü buradan görüntüsü buram buram "ince zevk" diyor. Ellerine saglik. Eminim gidecegi yerde cok sükse yapacak.

Hehhe, kizlar cok sirin. Biraz daha büyüyünce o yalanciktan takimlarin ve patlicanli dondurmalarin yerine sahicileri gelecek :) Bir gün ben de gelip oynamak isterim vallahi.

7/21/2006 12:42:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Münevver,
Elbette senin için öperim ama biraz beklemek zorunda öpücüğün. Kızlar şu anda İzmir'deler. Gider gitmez öpeceğim herkes için bol bol.
Erkek evladın da tadı başka olur eminim. Hepsinin yeri ayrı, hepsine sağlıklı, huzurlu, mutlu birer ömür dilerim. Sevgiler,
bahar

7/21/2006 02:08:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Mine,
Kızlarla oynamak, benimle sohbet etmek için mutlaka bekleriz. Biz yaz aylarinda her cumartesi dükkandayız.
Pasta diabetik. Kekini tam bugday unundan yaptım. Kreması da Dr. Oetker'in Light ve aynı zamanda diabetik krem şantisinden. içinde de diabetik vişne receli ve cikolata parçaları var. Üzerindeki şeker hamurları diabetik değil tabii (onları yemeyecekler) ille de süslü olsun dedikleri için yaptım ama kolay çıksın diye de kakaonun üzerine yerleştirdim. Görüntü güzeldi ama ben de buğday yiyemediğim için tadını asla bilemeyeceğim. Ama akşam aldığım teşekkür telefonu herşeye değerdi. 11 yıldır pasta yememiş bir dostumuzu sevindirdik ne mutlu biza... Sevgiler,
bahar

7/21/2006 02:12:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

longchamp pas cher
louis vuitton handbags
coach factory outlet
kobe 8
ray ban sunglasses
christian louboutin shoes
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet
cheap oakleys
cheap ray bans
oakley sunglasses outlet
soccer shoes
chanel no 5
toms canada
retro 11
chanel outlet online
michael kors outlet
ray ban eyeglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton
tods sale
hollister
ed hardy outlet store
coach outlet
abercrombie store
polo ralph lauren outlet
cheap chi straighteners
coach factorty outlet online
coach factory online
christian louboutin shoes
hollister clothing store
abercrombie kids
polo ralph lauren
louis vuitton outlet
michael kors outlet
20150629xiong

6/29/2015 10:25:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter