gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cumartesi, Temmuz 01, 2006

pestolu patates kroket


Neredeyse bir ay önce, taze fesleğen çıksa da pesto sos yapsam diye beklerken; aslında mevsiminden biraz önce olsa gerek, zira sonraki haftalarda hiç göremedim, fesleğen alıp yapmıştım pestoyu. Küçük bir demet fesleğenden de oldukça bereketli nefis bir sos çıktı.
Pestoyu yapmak için :
1 demet taze fesleğen
2 diş sarımsak
40 gr. Çam fıstığı (kavrulmuş)
2 yemek kaşığı sızma zeytin yağı
tuz
gerekli. Fesleğen (Antalya'da feslikan derlerdi. Feslikan yaylasında her yerde görebilirsiniz...) yapraklarını saplarından ayıklayıp iyice yıkadıktan sonra, sarımsak, kavrulmuş çam fıstıkları ve sızma zeytin yağı ile birlikte blendera koyup iyice öğütün. İşte pesto sos hazır. Sonra sos kabına alıp, dilediğiniz et, balık ya da sebze ile tüketebilirsiniz. Makarnaların üzerine de, özellikle krema ile birlikte çok yakışıyor. Ama ben bu sefer farklı bir şekilde tükettim. İlk olarak haşlanmış patatesle birlikte yemek istedim ve patatese o kadar yakıştırdım ki, hemen aklıma gelen tarifi sizin için denedim. Annemden öğrendiğim nefis patates kroket ile pesto sos birleşince ortaya mis kokulu kroketler çıktı. Nasıl mı?
1 kg. patates (haşlanmış ezilmiş)
40-50 gr taze kaşar (rendelenmiş)
50 gr. mısır nişastası
1 yumurta
tuz (sosta da tuz olduğu için dikkatli ayarlayın)
1 yemek kaşığı dolusu pesto sos
Tüm malzemeleri iyice birbirine yedirerek karıştırıyoruz. Ellerimizi hafifçe suyla ıslatıp kroketlerimizi şekillendiriyoruz. Vaktiniz varsa kroketleri bir gece yoksa, 1-2 saat buzdolabında bekletin. Sonra kızdırılmış bol yağda kızartın. Afiyet Olsun...
Not : Bu kroketi, ister pestolu, ister pestosuz hazırlayıp, aralarında naylon bulunacak şekilde derin dondurucuda stoklayabilirsiniz. Acil durumlarda çıkarıp hemen kızartabilirsiniz. Çok pratiktir...

6 Comments:

Blogger tata said...

Sahane bir tarif bu, bizim evde zaten kroket cok sevilir, bir de pestolu harika. ben pesto yaparken fistiklari kavurmam, bir de kavrulmus deneyeyim, eminim güzel olacak. Feslegen her daim mutfak penceremde bulunur zaten. Sagol Bahar'cigim.

7/03/2006 11:47:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili tata,
Beğendiğine sevindim. Hele elinin altında fesleğen de varsa her daim taze taze yapabilirsin pestoyu. Ben fıstıkları kavurmadan hiç denemedim (nedense?) o sebeple aradaki farkı anlayamam ama ne olursa olsun hazır pestolardan çok daha lezzetli oluyor. Sevgiler,
bahar

7/03/2006 12:26:00 ÖS  
Blogger Papatya said...

Kaç gündür hiçbir blogu okuyamıyorum.. Annemin meşhur patates kroketlerini pesto soslu yapmak harika bir buluş, Baharcım! :)
Biliyor musun, ben de geçen gün pazardan aldığım fesleğen fidanındaki en büyük yaprakları toplayıp ilk defa pesto sos yapmıştım. Yarısını makarnayla yedik. Bugün akşama ne yapsam diye düşünüyordum ki senin pestolu patateslerin sanki kokusu geldi burnuma şimdi. Bunu yapmalı akşama. Yaptıktan sonra yazarım sana, inşallah bunu başarırım :D
Sevgiler canım, öptüm!

7/03/2006 07:14:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Herşeyin sonu şarlota benzeyecek değil ya... hem o kadar da kötü değildi zaten. Yapamayanlar ona bile hayran kalıp şaşıyorlar değil mi? Kalıbın olsaydı çok daha güzel görünecekti üzülme artık... Önemli olan lezzeti... Hazır fesleğenin de varken, deneyin pestolu kroketleri. Afiyet olsun şimdiden...
bahar

7/04/2006 11:04:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Excellent, love it! Isdn customer

3/05/2007 11:23:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

longchamp pas cher
louis vuitton handbags
coach factory outlet
kobe 8
ray ban sunglasses
christian louboutin shoes
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet
cheap oakleys
cheap ray bans
oakley sunglasses outlet
soccer shoes
chanel no 5
toms canada
retro 11
chanel outlet online
michael kors outlet
ray ban eyeglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton
tods sale
hollister
ed hardy outlet store
coach outlet
abercrombie store
polo ralph lauren outlet
cheap chi straighteners
coach factorty outlet online
coach factory online
christian louboutin shoes
hollister clothing store
abercrombie kids
polo ralph lauren
louis vuitton outlet
michael kors outlet
20150629xiong

6/29/2015 10:25:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter