gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Pazartesi, Haziran 19, 2006

YE#11 Sufle Ton...

Av yasağı, her ne kadar taze balık yememize şu an için izin vermese de, etkinliğe katılmama engel olamadı. Doğanın döngüsüne saygımdan dolayı, balıkların çoğalma dönemi olan şu zamanlarda kaçak avlanan balıklardan kesinlikle almıyorum.
Etkinliğe katılmamazlık da edemeyeceğim için, her zaman balık sevdamıza hızır gibi yetişen ton balığı konservesi, alışılmışın dışında bir şekil aldı sizler için. Umarım beğenirsiniz.
Suflenin nefis kokusu sabah kalktığımızda hala mutfağın her köşesinde hissediliyordu... Kendini unutturacağa hiç benzemiyor. Lafı uzatmadan basit tarifimize geçelim :

Malzemeler : (3-4 kişilik)

160 gr. Ton Balığı konservesi

3 yumurta (sarısı ve beyazı ayrılmış)

4 adet taze soğan

2 orta boy patates (haşlanmış, soğumuş)

tuz

karabiber

Balıkların yağını, bir süzgeç yardımıyla süzün. Yumurta aklarını kar gibi oluncaya kadar mixer ile çırpın. Başka bir kapta, yumurta sarılarını iyice çırpın ve ardından haşlanmış, soğumuş ve ezilmiş patatesleri ve biraz tuz, karabiber ekleyip birlikte çırpın. Çok ince kıydığınız taze soğanlarıda ilave edip, karıştırın. Kar haline getirdiğiniz yumurta aklarını kaşık yardımıyla, yavaşça ve aşağıdan yukarı doğru hareketlerle diğer karışıma ekleyin. Yağlanmış ve unlanmış sufle kaplarına paylaştırın. 180C derece fırında üzeri kızarıncaya kadar (yaklaşık 1 saat) pişirin. İsterseniz sufle kabınızın içinde, isterseniz kalıptan çıkarıp tabakta ama kesinlikle sıcak servis yapın. Afiyet Olsun...

15 Comments:

Blogger Papatya said...

Hayatım, ne güzel bir fikir! Balıktan sufle hiç duymamıştım. Taze balık olur ya da olmaz, dediğin gibi ton konservesiyle her zaman yapılabilecek, çok da kolay bir tarif. Yanında da soğuk bir şarapla nefis olurdu...
Ellerine sağlık, öpüyorum!

6/19/2006 01:06:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Patacığım,
Biz çok sevdik, size de tavsiye ederiz. Yanında şarap iyi fikir...
öptüm sizi :-x

6/19/2006 01:38:00 ÖS  
Blogger tata said...

Cok harika bir fikir, hemen not ettim, sunumu da güzel, hem de her zaman evde olan malzemeler, tesekkürler.

6/19/2006 02:41:00 ÖS  
Blogger munevver said...

Bahar,balık sufleyi hiç duymamıştım.Eline sağlık.Mutlaka deniyeceğim.Yeni bie şey daha öğrendik.Sağolasın.

6/19/2006 05:18:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili tata,
Sevgili Münevver,
Beğendiğinize çok sevindim. Deneyin tavsiye ederim. Sevgiler,
bahar

6/19/2006 05:43:00 ÖS  
Blogger Defne said...

Baharcigim, ne iyi ettin de bu tarifi verdin. Ton balikli tarifler sayesinde alternatiflerimiz de cogaldi(esim sever de). Cok guzel gorunuyor, ellerine saglik.

6/20/2006 06:04:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Defne,
Beğendiğinize sevindim. Afiyet olsun. Sevgiler,
Bahar

6/20/2006 01:58:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Bahar,
Ellerine saglik.

Cogu zaman yumurta kokusu ve miktari yuzunden istedigim bircok tarifi deneyemiyorum ve yiyemiyorum.
Kokuyu onlemek ve yumurta oranini azaltmak icin herhangi bir yontem uyguluyor musun?

Zaman ayirdigin icin simdiden cok tesekkurler.
Sevgilerimle.
Hulya.

6/21/2006 10:33:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Hulya,
Sadece bu tarif için belirtiyorum ki, balık ve taze soğan kokusu o kadar baskın geliyor ki, yumurtanın adı bile geçmiyor...

Ama rahatsızlığın kokunun yanısıra az miktarda yumurta tüketmekse eğer, hamur işlerinde daha çok karbonat ve hamur kabartma tozuna başvurman gerekecek.

Pandispanya gibi yoğun yumurta içeren tariflerde (4-5 gibi) bir de kabartma tozu kullanırsa, hem pandispanya sarı oluyor hem de ağır yumurta kokuyor. Ama sadece yumurta ile yaparsan o kadar kokmuyor.

Baska bir yontem ogrenirsem yazarım mutlaka. Sevgiler,
bahar

6/21/2006 10:54:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Bahar,
Cevabın için çok çok teşekkür ederim.
Zaman ayırman büyük incelik.
Bu tarifini mutlaka ne olursa olsun deneyecegim.
Yeni tariflerini sabırsızlıkla bekleyeceğim.
Simdiden kolay gelsin ve ellerine sağlık.
Sevgilerimle.
Hulya.

6/21/2006 05:03:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Hülya,
Afiyet Olsun. Her zaman beklerim. Sevgiler,
bahar

6/21/2006 05:53:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

sevgili bahar,

gül reçeli tarifinden sonra bunu da kesinlikle deneyeceğim. reçel tarifi için annemden tekrar teşekkürler:)pek güzel oldu.
senden yine rica edeceğim ama elimde dün taze toplanmış 2 kilo vişne var (bahçemizdeki ağacın meyveleri) ve ben ilk kez vişne likörü yapmayı denemek istiyorum. eminim senin tarifinle başarabilirim:)
sevgilerimle,
aslı

6/22/2006 10:19:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Aslı,
senden çok özür dilerim. Benim Vişne Likörü tarifi, buzdolabının üzerinde asılı, her akşam görüp sabah alayım da Aslı'ya yazayım diyorum. Ama tabii ki her sabah curcunasında unutuyorum. Bu sefer telefonun alamına not aldım yarın tarif sende... Gül reçelini beğendiğinize çok sevindim. Sana ve Annene Sevgiler,
bahar

6/22/2006 11:06:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

longchamp pas cher
louis vuitton handbags
coach factory outlet
kobe 8
ray ban sunglasses
christian louboutin shoes
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet
cheap oakleys
cheap ray bans
oakley sunglasses outlet
soccer shoes
chanel no 5
toms canada
retro 11
chanel outlet online
michael kors outlet
ray ban eyeglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton
tods sale
hollister
ed hardy outlet store
coach outlet
abercrombie store
polo ralph lauren outlet
cheap chi straighteners
coach factorty outlet online
coach factory online
christian louboutin shoes
hollister clothing store
abercrombie kids
polo ralph lauren
louis vuitton outlet
michael kors outlet
20150629xiong

6/29/2015 10:25:00 ÖÖ  
Blogger abc said...

superdry uk
cheap nike shoes
fitflops sale clearance
oakley sunglasses wholesale
イッセイミヤケ
pandora outlet
canada goose outlet
canada goose outlet
longchamp bags
polo ralph lauren

5/26/2018 04:28:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter