gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cumartesi, Haziran 10, 2006

Miss Caramel ilk kez basında...

10 Haziran 2006, Sabah Gazetesi Cumartesi ekinde Miss Caramel ile ilgili çıkan haber...
Sizlere daha önce de Çölyaklı olduğumu ve glutensiz beslendiğimi yazmıştım. Ama Aralık 2005'den beri faaliyete geçirdiğim ve glutensiz unlu mamuller ürettiğim küçük dükkanım Miss Caramel'den bahsetmemiştim. Bugün ilk defa, Sabah Gazetesi'nin Cumartesi ekinde Miss Caramel ve glutensiz ürünlerim ile ilgili bir haber yayınlandı.
Türkiye'de glutensiz ürün sıkıntısı çeken Çölyaklılar için onlardan biri olarak elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Çok titizlik gerektiren glutensiz beslenme sisteminde, diğer Çölyaklılar için yaptığım glutensiz kekleri, pastaları üretirken her zamankinden çok daha dikkatli ve titiz bir çalışma yürütüyorum. Başkalarının sağlığını ve hayatını etkileyecek bu prosesin sorumluluğu çok büyük. Ama Çölyaklı çocukların artık doğum günlerinde pasta yiyebileceklerini bilmek herşeye değer... Sevgi ile temel atılmış bu idealle, kendi küçük ama hedefi çok büyük bir işletme Miss Caramel. Şu ana kadar basında yeralmadığı için Çölyaklılardan çok, Çölyaklı olmayanların alışveriş ettiği ve hemen her müşterisinin müdavim olduğu bir dükkan... Şimdilik Türkiye'de bir ilk. Ama umarım uzun süre tek olarak kalmaz ve bu konuya duyarlı başka girişimciler de benim gibi glutensiz ürünler imal eden işletmeler kurarlar.

Ürün portföyümüzde glutensiz kekler, pastalar, kurabiyeler, lokumlar, granül tarhana, katkısız reçeller ve turşular var. Bu ürünlerin pek çoğu, İstanbul dışına ulaştırılamayacağı için, şehir ve hatta yurt dışındaki Çölyak hastalarının da bu değerden faydalanabilmesini amaç edinerek, 4 yıldır geliştirdiğim reçetelerimi bir kitapta birleştiriyorum. Kitabımı, yakın zamanda kitapçılarda görebilirsiniz.

Miss Caramel

Zuhuratbaba Mah. Hüdaverdi Cad. Okçu Şenöz Apt. No:2/13 Bakırköy - İSTANBUL

Tel: 212 - 571 42 56

Fax: 212 - 570 51 23

34 Comments:

Blogger evcilkedi said...

Girişimci ruhunu ve çabalarını yürekten kutluyorum Bahar. Herşeyin yapaylaştığı ve insan sağlığına verilen önemin yerlerde süründüğü günümüzde böyle inceliklerle karşılaşmak çok güzel. Tebrikler ve başarılar diliyorum sana...
Tülin

6/10/2006 02:54:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Tülin,
Çok haklısın. Maalesef bırak insan sağlığını, insan hayatının önem verilmediği bir ülkede yaşıyoruz. Bilinçsizlik ve duyarsızlık diz boyu. Hiç kimse bir gün bu tarz şeylerin kendi başlarına da gelebileceğini düşünmüyor. Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışyorum. Takdirin ve desteğin için çok teşekkürler. Sevgiler,
bahar

6/10/2006 03:04:00 ÖS  
Blogger tata said...

Sevgili Bahar,
Glutensiz beslenen tek tanidigim sensin. Insan kendi karsi karsiya kalmayinca pek cok seyi anlamiyor. Ben arada atistirmalik patlamis pirinc alirim, üstünde hep glutensiz yazar, ama ne oldugunu bilmiyordum. Ben de kiwi ve ananas yiyemem. Büyük oglumun kümes hayvanlarina alerjisi var. Günlerimizde böyle seyler artiyor, neyseki biz en azindan daha bilincli bir yerde yasiyoruz. Sevgiler, basarilar isinde. Öpüyorum.

6/10/2006 03:35:00 ÖS  
Blogger munevver said...

Sevgili Bahar,ne güzel bir iş yapmışsın.İnsanlığa hizmetini çok takdir ettim.Çalışmalarında kolaylıklar ve başarılar dliyor ve seni tebrik ediyorum.

6/10/2006 04:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bahar, ben de seni tebrik ediyorum. Özellikle mail gruplarinda insanlarin bu konuda caresizligini, cölyakli cocuklari icin alternatif arayislarini sIklIkla okuyorum :(
(Bazen marketlerde glutensiz unlar, ekmekler, atistirmalik seyler görüyorum. Ancak ürün yelpazesi cok sinirli ve fiyatlari oldukca yüksek.)

Ayrica gazeteye cikmana cok cok sevindim. Iyi ki sayfana koymussun. Kesinlikle bu konuda öncüsün. Istanbul'a gelince mutlaka ugramak isterim.

6/10/2006 08:50:00 ÖS  
Blogger Papatya said...

Canımın içi,
tebrik ediyorum! (Ben tabi ki bu yazının çıkacağını herkesten önce biliyordum da sesimi çıkaramıyordum :D
Umarım, iyi niyetli girişimlerin bu çabaya en layık insanlara ulaşır da emeğin de gereken takdiri görür... Senin için yürekten en iyisini diliyorum hayatım. Öpüyorum!
Papatya

6/10/2006 11:38:00 ÖS  
Blogger Defne said...

Muthis bir seyi gerceklestirmissin. Hassasiyetini ve ayni durumu yasadigin icin halinden cok iyi anladigin insanlara olan destegini cok takdir ediyor ve seni kutluyorum. Colyakin ne oldugunu ve annemin bir arkadasinin torununun Colyakli oldugunu biliyorum. Umarim cabalarin ornek olur ve bu tur destekler katlanarak artar.
Sevgiyle.

6/11/2006 05:49:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Baharcığım seni kutluyorum.Daha büyük başarılara imza atacağına inanıyorum.Çalışmalarını,azmini her zaman taktir ediyor ve arkadaşlarıma anlatıyorum.Kitabınında çıkmasını sabırsızlıkla bekliyorum.SEVGİLER...

6/11/2006 01:47:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Baharcığım seni kutluyorum.Daha büyük başarılara imza atacağına inanıyorum.Çalışmalarını,azmini her zaman taktir ediyor ve arkadaşlarıma anlatıyorum.Kitabınında çıkmasını sabırsızlıkla bekliyorum.SEVGİLER...

6/11/2006 01:47:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Baharcığım seni kutluyorum.Daha büyük başarılara imza atacağına inanıyorum.Çalışmalarını,azmini her zaman taktir ediyor ve arkadaşlarıma anlatıyorum.Kitabınında çıkmasını sabırsızlıkla bekliyorum.SEVGİLER...

6/11/2006 01:47:00 ÖS  
Blogger DAMLA said...

Sevgili Bahar,
haftasonu yazıyı okuyunca acaba seni mi anlatıyor diye düşünmüştüm. Ama tüm yazıyı okumaya fırsatım olamamıştı... Seni tebrik ediyorum :)

6/12/2006 09:07:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

canımçok güzel bi çalışma seni canı gönülden kutluyorum başarılar vede kolaylıklar diliyorum

6/12/2006 09:55:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili tata,
Sevgili Münevver,
Sevgili Mine,
Canim Ablam,
Sevgili Defne,
Sevgili Anonim,
Sevgili Damla,
Sevgili Melisa,
Desteğiniz ve güzel sözleriniz beni öylesine mutlu etti ve daha da güçlendirdi ki anlatamam. İnsanın dostlarını yanında görmesi çok güzel. Herşey için çok teşekkürler. Sevgi, huzur ve sağlık sizlerden hiç ayrılmasın...
Bahar

6/12/2006 11:04:00 ÖÖ  
Blogger hanimiş said...

Ben gelemeden Sabah gelmiş Miss Caramel'e.. :)

6/12/2006 03:01:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Öyle gerçekten. Sen bu kadar yakındayken gelme, bak nerelerden geliyorlar. En kısa zamanda beklerim. Sevgiler,annene selamlar.
bahar

6/12/2006 03:06:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Baharcim,

kutlarim basarini. Cok yakinim birine aitmis gibi de sevindim. Basarilarinin artarak surmesini dilerim.

Sevgiler

6/12/2006 07:26:00 ÖS  
Blogger Hülya YILMAZ said...

ne güzel bir kurmuşsunuz. hem işin, hem sağlığın için, hem de başkalarının sağlığı için.
başarılar, tebrikler, mutluluklar dilerim...

6/13/2006 07:53:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Hande,
Çok teşekkürler. Sizin gibi dostların yanımda olduğunu bilmek bana daha da güç veriyor. İyi ki varsın. Sevgiler,

Sevgili Hülya,
Çok teşekkürler. Umarım birçok kişiye model olur bu işletme. Türkiye de sağlık adına daha yapılacak çok şey var. Sevgiyle kal.

bahar

6/13/2006 09:14:00 ÖÖ  
Blogger Zeynep B. said...

Bugün ilk defa geldim bloguna ve glüten-çölyak gibi hiç bilmediğim terimlerle karşılaştım. Google'a girip bilgi edindim. Bilmiyordum...
Ama tebrik ediyorum sizi..Umarım her şey dilediğiniz gibi olur...

6/13/2006 06:34:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

>Sevgili Mutfak Robotu,
Çölyak ve gluten, ülkemizde henüz pek bilinmeyen ama oldukça sık rastlanan bir allerji... Bilgilendirdiğim için sevindim. Desteğiniz için teşekkürler.
bahar

6/14/2006 11:10:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Excellent, love it!
»

8/09/2006 03:30:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Dear Anonymous,
Thank you for your interest. I'm soo happy for you like them...
bahar

8/09/2006 05:10:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

best regards, nice info » »

2/05/2007 08:44:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Looking for information and found it at this great site... Dodge transmission dipstick cisco white Meridia and fast Best lose weight pills Www ambien com ambian side effects Cheap tadalafil overnite Faucets manufacturering http://www.anxiety-social-zoloft.info/Ciscoipphoneservices.html Chess computer game play second mortgage refinancing sacramento yucaipa cal1913 Cruise universe Washington poker rooms

2/21/2007 10:36:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

best regards, nice info » »

3/02/2007 01:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Where did you find it? Interesting read » »

3/07/2007 11:15:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

21 yasındayım ve bir hafta önce yaptırdıgım bi testle bundan sora gluten içeren hiçbirsey yiyemeyecegimi ögrendim..ilk önce bugdaya alerjim olması korkutmadı beni doktorun verdiği dieti uygulayabilirim sandım ama zannettiğim gibi olmadı okula giden biri olarak bunu uygulamak cok zor geldi ve tabiki alışkanlıklardan kolay vazgecemiosunuz..
tesekkür ediorum böle bi yer actıgınız için..bn en yakın zamanda ugrayıp pasta kek börek çörek yemek istiorum:)
tekrar tesekkrler basarılarınıznda devamını diliorumm..

6/09/2007 11:21:00 ÖS  
Blogger menekşe said...

Merhaba Bahar hanım. Sizi tebrik ederim. Bende çölyak hastasıyım. 3 ay önce öğrendim. yeni yaşantıma zor da olsa alıştım. Yaptığınız işi bende yapmak isterdim. ilk zamanlar hayalini de kurmadım değil. Çok zor bir iş başarınızı canı gönülden kutluyorum. İnşallah en yakın zamanda yanınıza uğrarım. Pazar günleri de açık mısınız? selamlar.

12/29/2007 07:15:00 ÖS  
Blogger cinburcu said...

Bahar Hanım merhaba, blogunuzu tesadüfen gördüm ve henüz teşhis koyulalı bir yıl bile olmamış bir çölyak hastası olarak hevesle telefona sarıldım (Miss Caramel için verilen telefona). Maalesef yanlış olduğunu söyledi telefona çıkan bey. Miss Caramel'e ne oldu? Adres değişikliği mi yoksa tamamen kapattınız mı? Heyecanla cevabınızı bekliyorum.

Burcu Çelebi

3/17/2009 04:02:00 ÖS  
Blogger demet said...

yhaa gercekten tebrik ederim bnde 17 yasında çölyak hastasıyım benim istedim tek şeyy bi tane simit yemek nolurr simit yapıorsanız err ben bursada oturuorum mail adresim angel_sewgiii@hotmail.com nolurr bn ulaşın sizin mail adresiniz yokh ulaşamdımm yalvarrım dçrt snedir tek istedim şey bi simitt....

8/14/2009 09:22:00 ÖS  
Blogger demet said...

dier çölyaklı arkdalar bni ekleyin birbirimize destek olalımm tabe isterseniz :D

8/14/2009 09:24:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Your password can be changed from the Profile section at
any time. Different plugins are controlled in different ways.

My call to travel with Word Press and not with one among the other big blogging entities like Blogger, had the whole lot to try to to with my
possessing whole control over the web site.

my webpage - WP Social Press

6/15/2013 04:31:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

longchamp pas cher
louis vuitton handbags
coach factory outlet
kobe 8
ray ban sunglasses
christian louboutin shoes
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet
cheap oakleys
cheap ray bans
oakley sunglasses outlet
soccer shoes
chanel no 5
toms canada
retro 11
chanel outlet online
michael kors outlet
ray ban eyeglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton
tods sale
hollister
ed hardy outlet store
coach outlet
abercrombie store
polo ralph lauren outlet
cheap chi straighteners
coach factorty outlet online
coach factory online
christian louboutin shoes
hollister clothing store
abercrombie kids
polo ralph lauren
louis vuitton outlet
michael kors outlet
20150629xiong

6/29/2015 10:25:00 ÖÖ  
Blogger raybanoutlet001 said...

coach outlet
supra sneakers
ugg outlet
ugg outlet
jordan 4
ugg outlet
oakley sunglasses
ecco outlet
cheap basketball shoes
ugg boots

8/21/2017 10:28:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter