gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cuma, Haziran 23, 2006

Sevgili Aslı için Vişne Likörü...


VİŞNE LİKÖRÜ

1 kg. vişne
300 gr toz şeker
300 ml kaliteli votka
1 lt. içme suyu
1 adet çubuk tarçın
1 adet muskat
4-5 adet karanfil
4-5 adet kakule
1 gr. amber

Vişneleri saplarından ayırıp yıkayın ve tüm malzemeyi içine alacak büyüklükte bir cam kavanoza alın. Suyu, şekeri eritecek kadar ısıtın. Şeker eridikten sonra oda sıcaklığına kadar soğutun. Şekerli suyu, votkayı ve tüm baharatları kavanoza ekleyin. Ağzını sıkıca kapatıp, ışık almayan bir yerde en az 1 ay bekletin. 1 ay sonra, tülbent yardımıyla birkaç kez süzün ve ağzı kapaklı servis şişesine alın. Tadına bakın. Eğer alkol oranı sizin için düşükse, 1 bardak (200 ml) daha votka ekleyin. Afiyet olsun.

BİRAZ DA LİKÖRDEN BAHSEDELİM...

Likörler, her ne kadar hafife alınıp, çoğu kişiye göre içkiden sayılmasa da, alkollü içeçek pastasında çok önemli bir paya sahiptir. Likör, meyve, alkol ve aroma vericilerden oluşan, ekseri % 20-25 alkollü, içimi hoş, ferahlatıcı bir içkidir. Aklınıza gelen hemen her meyvenin likörü yapılabildiği gibi, gül, bal, süt, yumurta, kahve, mocha, kakao, altın, menekşe gibi pek de tanıdık olmadığımız tatların da likörleri yapılır.

Likör yapmak, Dünya'da adeta bir sanat olarak görülür. Her sanat eserinde olduğu gibi, O'nu yapanın zevkine, yeteneğine, hayal gücüne ve tabii ki damak tadına göre sınırsız çeşitlenebilir. Bu sebeple, yukarıdaki tarife bağlı kalıp kalmamak sizin elinizde. Gönül rahatlığı ile, hoşlanmadığınız baharatları reçeteden çıkarabilir ya da yenilerini ekleyebilirsiniz.

Likörler, tekstür bakımından, adi, ince, yarım ince ve çok ince olarak dörde ayrılır.

Tek içimlik küçük bardaklarda servis yapılır. Uygun tatlarda likörler, çikolata ve kahve yanına iyi eşlik ederler.

14 Comments:

Anonymous Adsız said...

sevgili bahar,

tarifin için çok çok teşekkür ederim. kabus gibi başlayan günümde beni gülümsettiğin için ayrıca teşekkürler:)
bu sabah yedide uyandığımızda evimizi su basmıştı, hem de benim ayak bileğimi geçecek kadar. kızım korktu, ben ne yapacağımı bilemedim, kocam saçma sapan oraya buraya koşturdu. sonunda, (adını yanlış hatırlamıyorsam) dalgıç motor denen harika aletle tonlarca sudan kurtulmayı başardık. sağlık olsun deyip elektrik sigortasının attığı ve başımıza daha kötü şeyler gelmediği için sevinmeye karar verdik.
tekrar teşekkürler ve su da bassa hiç fark etmez, ben vişne likörümü yapacağım:)
sevgilerimle
aslı

6/23/2006 03:19:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Aslı,
çok uzun yazamam diye düşünürken, kazayı duyunca yeniden oturdum pc nin başına. Geçen yaz bizim evi de su bastı. ve basan su doğruca banyodan çıkıp hiçbir yeri ıslatmadan salona dolmuştu. Biz uyandık sabaha karşı, "bak motor aklımıza gelmedi"... kova kürek üssteki suyu boşalttık. Hah bitti dedik. Bizim salonun yerleri eski tip rabıta tahta yani altı boşlukmuş. Özden salonun ortasında bir zıpladı. tahtaların altındaki su resmen dalga yaptı (tsunami) mecbur, tahtalardan bazılarını kırıp, tabii ev kiraz olunca fazla da kıramadık. 2 tondan fazla suyu, sünger ve bardakla boşalttık 5 saatte... Sonra bir de sigortamızın 12 gün önce doldugunu öğrendik :(( Hayatım beterin beteri var. Size gecmiş olsun. Halimize çok şükür... Sevgiler,
bahar

6/23/2006 05:25:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

kiraz değil kira olacaktı... neyse

6/23/2006 05:26:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

ayyy çok güldüm :))))))))

6/23/2006 05:27:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

sevgili bahar,

su basmasının ne demek olduğunu kesinlikle kavramış biri olarak sana da geçmiş olsun ve 'aman bir daha yaşamayasın', diyorum. bizim evde maalesef mutfaktaki borunun patlamasıyla kendini dışarı atan su evin her yerine eşit dağılmıştı, yani her odada bileğime kadar su vardı:( biz de ilk olarak havlularla falan giriştik işe ama sonra şöyle bir yorum geldi: bu yolla suyu dört günden önce boşaltamazmışız. kiracıyız, ve inanılmaz ama evde tek bir gider bile yok!
annem yan apartmanımda oturuyor, onların büyük yardımı oldu. şimdi yalnızca kurumaya bıraktığım bilgisayarımı düşünüyorum, içinde işlerim vardı ve ben maalesef kopya almamıştım:(
daha beteri hepimizden uzak olsun.
sevgiler
aslı

6/23/2006 08:15:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Aslıcığım,
Çok çok geçmiş olsun. Düşüncesi bile tüylerimi ürpertiyor. Umarım bilgisayarını da işlerini de kurtarırsın. Sevgiler,
bahar

6/24/2006 10:22:00 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit said...

superrr
bayiliyorum bu kucuk kirmizilara ben

6/25/2006 01:20:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Vintage Biscuit,
Likör yaparak, mevsimi dışında bile tadını alabilirsin, o küçük kırmızıların... Sevgiler,
bahar

6/26/2006 10:51:00 ÖÖ  
Blogger Berceste said...

Tum su zedelere cok gecmis olsun !

Visne likorunu yapmayi babaannemler Beyoglunda otururlarken ogrenmisler...Orada vinelerin uzerine toz seker konularak ozellikle guneste bekletiliyordu ki seker erisin ve visne suyu ciksin diye...Icine cubuk tarcin da koyarlardi...Votka yerine de saf alkol ama etil alkol - metil degil dikkat !!! - koyarlardi...Cok guzel olurdu o likorler, canim istedi simdi ...Bu memlekette de visne yok ki :(((

Dilek

6/28/2006 08:19:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Dilek,
Bendeki likör tariflerinin de hemen hepsinde etil alkol var. Ama inan ki yazmaya cesaret edemiyorum. Ola ki yanlışlıkla etil yerine metil alkol alıp yaparlar ve de içerlerse...ne de olsa tek harf hatası yeter, insanlık hali. Votka ile de oldukça iyi likörler yapmak mümkün. Elbette hangi meyve olursa olsun. şekerle birlikte bir miktar bekletirsen remk ve aromayı daha baskın alacaktır. Dediğim gibi, likör yapmak bir sanat, kişiye ve yaratıcılığa göre değişir. Sevgiler,
bahar

6/29/2006 11:07:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

ben de vişne likörü yaptım ama farklı bir yöntemle. Şeker ve vişneyi katlayarak bir kavonoza yerleştirip, güneş altında 2 ay beklettim. sık sık kavanozu ters çevierrek. tabii baharatları da aynen ilave ettim.Böylece vişne doğal suyunu saldı ve bu arada alkol de oluştu. 2 ayın sonunda votkasını ilave edip, dolaba yerleştirdim.Sizin tarifinizi ablam uyguladı sonuç pek iyi olmamış.

8/31/2008 12:25:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

Ablamın likörünü 1 yıl sonra içtik. Sizin usulle yapmıştı, harika idi.
Özetle ,her iki yöntemlede sonuç olumlu.

9/01/2009 05:02:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
abercrombie outlet
cheap nfl jersey
football shirts
uggs clearance
michael kors outlet
ugg outlet
montblanc pens
foamposite shoes
longchamp bag
toms outlet
coach outlet
cheap ugg boots
michael kors handbags outlet
ugg boots clearance
ugg boots
longchamp
jordan 4
fitflops sale
michael kors outlet online
air jordan shoes
cheap jordan shoes
ralph lauren polo shirts
cartier watches for sale
tiffany and co
michael kors handbags
polo ralph lauren
louis vuitton
tory burch outlet
herve leger dresses
polo pas cher
louis vuitton neverfull sale
tory burch outlet

9/10/2016 11:34:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

www0607

golden goose sneakers
ed hardy clothing
tory burch outlet
canada goose jackets
ferragamo outlet
christian louboutin outlet
canada goose outlet
nike store
polo ralph lauren
canada goose outlet

6/07/2018 10:03:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter