gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Çarşamba, Temmuz 12, 2006

Yayın Pilaki

Geçenlerde Özden, çok bunalmış, birkaç günlüğüne köye (İznik) gitmişti. Can sıkıntısı öyle hat safhaya ulaşmış ki, rüyamda görsem hayra yormayacağım birşey yapmış, balıkçı bir arkadaşıyla balığa çıkmış. Daha doğrusu bir gün önce atılan kerevit ağlarını toplamaya. Tatlısu böceklerinden olan kerevit, gittikçe küçülen birçok çemberi tutan, koni şeklinde bir ağ ile yakalanır. Bir gece suda kalan ağa kerevitler girer ve bir daha çıkamazlar. Balıkçılar da gelip ertesi sabah ağları toplayıp kerevitleri yakalamış olurlar. Bizimkiler koyulmuşlar ağları çekmeye ama bir de bakmışlarki işler kesat. Ağda sadece 8-9 tane cılız kerevit, bir de kerevitleri yemek için ağa girmiş ve haliyle çıkamamış 4 tane de yayın balığı var. Neyse ki arkadaşı balığı soymuş da vermiş bizim acemi balıkçıya. Biz de dün gece, Özden'in avladığı yayınlarla, kızların yaptığı salatayı yedik. Acemi balıkçı balığı ile acemi aşçı salatası da pek güzel yakışıyormuş.
Yayını, teflon tencere biraz zeytinyağ ekleyip 2 adet kuru soğanı piyazlık doğradım, üzerine sarı, etli dolmalık biberlerden ve 1 adet olgun domates doğrayıp ekledim. Üzerine balıkları yerleştirdim. 1 domates daha doğradım. Biraz tuz ekleyip kapağı kapalı olarak suyunu çekinceye kadar pişirdim.




11 Comments:

Blogger Papatya said...

Ben hiç yayın balığı yemedim. Ama bol soğan ve domatesle güzel olur herhalde. Minik fıstıklar beğendiler mi? :)

7/12/2006 01:01:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Canım,
Çocuklar çok sevdi. Üstelik sazan gibi kılçıklı da değil, zaten kemikli bir balıkmış. Bu yüzden çocuklara yedirmek için oldukça güvenli ve çok lezzetli.
öptüm

7/12/2006 01:57:00 ÖS  
Blogger mom said...

ofunuz... agzim sulandi baliga bayilirim ben ve cok istah acici gozukuyor.

7/12/2006 03:43:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Mom,
imrendirdiğim özür dilerim. Maalesef yayın kolay bulunan bir balık da değil. Ama aynı reçete her balığa uygulanabilir. Sevgiler,
bahar

7/12/2006 04:17:00 ÖS  
Blogger tata said...

Ben de hic yemedim, kaldi mi biraz bize?
Ellerine saglik!

7/12/2006 05:23:00 ÖS  
Blogger tata said...

Ay,pardon...simdi sözlüge baktim, yemisim yayin baligi. Üstelik seninkine benzer bir tarifle yapmisim.

7/12/2006 05:25:00 ÖS  
Blogger mom said...

En kisa zamanda deniyim bu tarifi o zaman cok lezzetli olucak gibi hmmm...

7/12/2006 09:00:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili tata,
Aklın yolu birdir. Damak tadı da uyunca, tarif için çok uzağa gitmeye gerek kalmaz değil mi?
Sevgiler,
bhr

7/13/2006 11:54:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Mom,
Özden balığı hiç sevmez, hep zorla yer. Ama bu tarifte domates, biber ve soğan kokusu, ona menemen (ki çok sever) tadını hatırlatmış :) Bu yüzden O bile beğenerek yedi, menemen niyetine ;)Neyse artık yesin de...
Sevgiler,
bahar

7/13/2006 11:57:00 ÖÖ  
Blogger mom said...

Benim esimde baligi hic sevmez sadece su hazir ton baliklari varya onlari sever de yer o yuzden bu balik konusunda cok zorluk cekiyoruz...
Bu sekilde firinda yapiyoruz ama ocakta hic denemedim belki farkli bir lezzet verir...

7/13/2006 05:37:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

longchamp pas cher
louis vuitton handbags
coach factory outlet
kobe 8
ray ban sunglasses
christian louboutin shoes
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet
cheap oakleys
cheap ray bans
oakley sunglasses outlet
soccer shoes
chanel no 5
toms canada
retro 11
chanel outlet online
michael kors outlet
ray ban eyeglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton
tods sale
hollister
ed hardy outlet store
coach outlet
abercrombie store
polo ralph lauren outlet
cheap chi straighteners
coach factorty outlet online
coach factory online
christian louboutin shoes
hollister clothing store
abercrombie kids
polo ralph lauren
louis vuitton outlet
michael kors outlet
20150629xiong

6/29/2015 10:25:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter