gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cuma, Temmuz 07, 2006

son etap : kreş partisi...

Elif ile Yağmur, doğum günlerini kreşte arkadaşları ile birlikte geçirmeyi çok seviyorlar. Biz de her yıl, okulda da kutlamaya çalışıyoruz. İlk fotoğrafta kızlar pasta keserken.
Bizim kızların en sevdiği sembollerden biri "gülen surat". Bu yüzden kurabiyelerini gülen surat şeklinde yaptım. Partide kurabiyeleri gören herkesin yüzünde aynı tebessüm vardı : )
Bütün gülen suratlar biraradayken, toplu fotoğraf ...
İşte pastamız. Kızların en çok sevdiği hayvanlar, aslan, kaplan, tavşan, kuzu (meecik), bir de babamızın sevdiği timsah, yapması en kolay yılan... Herkes vardı...
Bizim pastamızdaki orman, dostluk ormanıydı. Bütün hayvanlar, birlikte mutlu mesut yaşıyordu...

Not : Şeker hamurunu sevgili Hülya'nın tarifi ile yaptım. Jelatin ve glikoz kullanmak istemediğim için Hülya'nın reçetesi bana ilaç gibi geldi. Teşekkürler Hülya'cığım...


22 Comments:

Blogger Papatya said...

Teyzelerinin gülleri ne sevinmişlerdir bu pastayı görünce :) Herhalde şimdiye kadarki en güzel doğumgünü pastaları oldu! Hayvanların hepsi pek güzel ama benim favorim mükemmel çizgileriyle kaplan ile kıvırcık kuzu oldu :) Ellerine sağlık hayatım! 4 yaşındaki çiçeklerimi tekrar öpüyorum :)

7/07/2006 02:59:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Hih hih hih,
O kaplan aslında o kadar mükemmel çizgili olamadı ama fotoğraf teknolojisi kendiliğinden rötüşledi sağolsun. Ama kuzu benim de favorim. Bir pozu var kuzunun (zoom)onu da diğer fotoğraflarla gönderirim canım.
öptüm

7/07/2006 03:45:00 ÖS  
Blogger mom said...

ne gusel bir pasta ve gulen surat kurabiyeler harika ellerinize saglik, pasta icin yaptiginiz seker hamuru tarifini merak tettim ben sakincasi yoksa yazabilirmisiniz??
mutlu yillar...

7/07/2006 10:35:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Mom,
Çok teşekkürler. Pastayı ve kurabiyeleri beğendiğine de sevindim. Bahsettiğim gibi hamurun tarifini ben de Hulya'dan almıştım. Aşağıda Hülyanın, Işıl'ın sayfasına bıraktığı notta reçeteyi görebilirsin. Sevgiler,
bahar

Hülya ...
glikoz olmadan bilinen bir seker hamuru tarifi var mi diye okudum yorumlarda. Ben sanirim portakal agaci forumunda bulmustum bu tarifi emin degilim. Ama uyguladim birkac kez. İyi sonuc veriyor. Ama sunu belirteyim. Hic acmadim bu hamuru. Sadece gül bebek gibi pasta üzerine koymak icin süsler yaptim. Denemek isteyenler icin yazayim:

2 yemek kasigi suya cok az gida boyasi konulur(kurdan ucuyla). 1 yemek kasigi nişasta,1 yemek kasigi pudra şekeri ve findik kadar tereyag eklenir ve tahta bir kasikla pisirilir. Kaynadiktan sonra soğutulur. 1 yemek kasigi nisasta daha eklenerek yogrulur.

7/08/2006 08:44:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Baharcığım,
Şimdiye kadar gördüğüm en şirin ve en güzel bir pasta ellerine sağlık....Tabiiki yapan ve pastanın sahipleri güzel olunca sonuçda böyle olur.Hepinizi sevgiyle öpüyorum..Fotoğraflarını yollarsan sevinirim.

7/08/2006 12:37:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Serpil ablacigim,
cok tesekkurler. Söz konusu kızlar olunca biraz daha fazla özeniyorum sadece... Sevgiler, selamlar,
bahar

7/08/2006 02:07:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Kızlara güzel yaşlar diliyorum.Benimde 4 yaşında bir cimcimem var :)
Kurabiyelere bayıldım
Tarifini ve o suratları nasıl yaptığınızı yazarsanız sevinirim ...

7/10/2006 02:59:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Arzu,
Hoşgeldin.
Cimcimeni benim için öp lütfen. Kurabiyenin reçetesi, şu linkli yazımdaki reçete...
http://gastronot.blogspot.com/2006/04/abanta-giderken-gtrmek-iin-yaptm.html#links

Şekillendirmeye gelince. Gülme sakın :)) Krema sıkacağının sapı ile yaptım. Yani kalınca bir sap ve ucunda bir halka vardı (hani çocukların baloncuk üflediği şey gibi) sapın ucu ile batırıp gözlerini yaptım. Halkanın yarıya yakınını kurabiyeye 45derece açı ile bastırarak da ağzını yaptım. Aslında mutfaktaki her hangi bir çubuk ve yuvarlak ile deneyebilirsin. Olmazsa bozup tekrar denersin. Kolay gelsin. sevgiler,
bahar

7/10/2006 03:16:00 ÖS  
Blogger mom said...

tarif icin tesekkurler :)su anda glikoz bulamiyacagim icin bu tarif ise yarar umarim...kardesime seker hamuru ile suslu pasta yapmak istiyorum bakalim basarabilecekmiyim:)

7/10/2006 03:37:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili mom,
Umarım dilediğin gibi bir pasta olur. Afieyet olsun, kolay gelsin. sevgiler,
bahar

7/10/2006 04:22:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ellerinize sağlık kurabiyeler çok güzel gözüküyor bende merak etmiştim nasıl şekil verdiniz diye acaba kalıpmı demiştim kendi kendime ama ögrenince çok şaşırdım bravo size bizimle paylaştığınız içinde teşekkür ederim sevgiler,
Işın

7/14/2006 03:04:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Işın Hoşgeldin,
Mutfak aletleri hiç ummadığımız şekillendiriciler olabiliyor bazen. Yeter ki etrafımıza biraz dikkatli bakmasını bilelim. Beğendiğine sevindim. Her zaman beklerim. Sevgiler,
bahar

7/15/2006 11:06:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Kizlarinizin dogumgununu kutluyorum nice nice yaslara..Bugun sevimli kurabiyelerinizi kizimin kres toplantisi icin yaptim gözleri icin kursun kalemin silgi tarafini kakaoya bastirarak yaptim ama agizlari sizinki kadar muntazam olmadi agizlarinida bebegimin emziginin kenari ile yaptim :)))) Cok sevimli görunuyorlar...Basit bir kurabiyenin bu kadar sevimli olacagini dusunemezdim...Yaratici fikriniz icin tesekkurler...

8/02/2006 01:43:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Redsonja,
Gülen surtaları denediğine çok ama çok sevindim. Umarım senin ve sevdiklerinin yüzleri her zaman öyle güler. Sevgiler,
bahar

8/07/2006 11:20:00 ÖÖ  
Blogger Hanife said...

Kizlarinizin yeni yasi hayirli olsun. Sevdikleriyle beraber, uzun ve saglikli bir omur diliyorum..
Pasta cok sevimli olmus bu arada. Ellerinize saglik..

9/13/2006 12:20:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Hanife,
Çok teşekkürler, sevgiler
bahar

9/21/2006 11:52:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Phentermine and fluoxetine and weight loss modafinil order ultram medication norco worldwide neurontin Hand turned ice cream freezer Adderall forum coenzyme q10 Lek oxycontin topamax with alcahol Baby shower games bingo printable Retirement plan members united states congress bingo fun game play Lotto books Chinese date jujuba skin care products Breast implant through the belly button

3/02/2007 03:32:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

What a great site home business insurance http aarp.thehartford.com leiber and weissman securities imagedirty+sex+toons 2 http://www.usa-student-travel-multitrip-insurance.info/health_insurance_massachusetts_small_business.html Slot machines for sale illinois Insurance mortgage premium History of commercial insurance Chat lesbianas dominicanas

3/05/2007 11:07:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

longchamp pas cher
louis vuitton handbags
coach factory outlet
kobe 8
ray ban sunglasses
christian louboutin shoes
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet
cheap oakleys
cheap ray bans
oakley sunglasses outlet
soccer shoes
chanel no 5
toms canada
retro 11
chanel outlet online
michael kors outlet
ray ban eyeglasses
louis vuitton handbags
louis vuitton
tods sale
hollister
ed hardy outlet store
coach outlet
abercrombie store
polo ralph lauren outlet
cheap chi straighteners
coach factorty outlet online
coach factory online
christian louboutin shoes
hollister clothing store
abercrombie kids
polo ralph lauren
louis vuitton outlet
michael kors outlet
20150629xiong

6/29/2015 10:25:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

Hopefully, sustenance will be easy and simplified in all matters :-)
Solusi Pengobatan Alami
obat benjolan di badan 100% ampuh tanpa operas
obat sinusitis akut paling manjur
obat pilek tahunan paling ampuh 100% manjur

9/03/2018 06:05:00 ÖÖ  
Blogger zzyytt said...

kobe sneakers
cheap jordans
adidas ultra
adidas ultra boost
coach outlet sale
nhl jerseys
golden goose outlet
off white clothing
lebron 16
jordans

10/15/2018 04:28:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Elif ile Yağmur, doğum günlerini kreşte arkadaşları ile birlikte geçirmeyi çok seviyorlar. Biz de her yıl, okulda da kutlamaya çalışıyoruz. İlk fotoğrafta kızlar pasta keserken.
plain black salwar
black and yellow salwar suit

6/04/2022 03:02:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter