gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Perşembe, Aralık 06, 2007

iştah açıcı, balık dostu SKORDALYA...

Zaman balık zamanı. Hele Hamsi, bu yıl çok bol ve ucuz. Fırsat bulmuşken faydalanmak lazım. Doğası gereği yağlı bir balık olan Hamsi'yi bir de yağda kızartmak, hem vücuduma hem de çevreye ihanet gibi geliyor bana. Bu sebeple bir süredir, alternatif pişirme yöntemleri deniyorum ve son yöntemi hepimiz çok beğendik. Kendi yağında, suyunda pişiyor ve en az kızartma kadar lezzetli oluyor, tabii çok daha sağlıklı.
Bizim ailede balığın yanında sadece salata yenir, garnitür yapma alışkanlığı yoktur. Ama ablam sayesinde içiçe geçtiğimiz Girit mutfağında, balığın yanında genellikle patatesli bir garnitür mutlaka yer alıyor. Adı SKORDALYA olan ve yediğimde çok beğendiğim ama kendi mutfağımda hiç denemediğim bu patatesli garnitürü, bu seferki balık ziyafetine davet ettim. Yapılışı kolay, tadı ise biraz kendi damak zevkinize göre ayarlanıyor. Ben yine de kendi ölçülerimi vereceğim ama siz, özellikle sirke ölçüsünü kendi damağınıza göre ayarlayın ki, rahatsız edici bir sirke tadı olmasın...
1 kg Patates (haşlanmış, püre haline getirilmiş)
7 yemek kaşığı sızma zeytin yağı
2 diş sarımsak (tuz ile dövülmüş)
1 tatlı kaşığı tuz
5 yemek kaşığı sirke (siz tadarak az az ilave edin)
Haşlanmış ve püre haline gelmiş patateslere, dövülmüş sarımsak, zeytin yağı ve sirkeyi* ekleyip iyice karıştırın. Mümkün ise yemek zamanından en az 1 saat önce hazırlayın ki, dinlenmeye vakti olsun.
* Ben sirke olarak Tariş'in özel üretim fıçıda bekletilmiş sirkesini kullandım. Bu sirkenin lezzeti nefistir ancak, piyasadaki bir çok sirkeye oranla çok da hafiftir. Eğer sirkeniz çok keskin ise, kendi miktarınızı tadarak kendiniz ayarlayın.

Hamsiyi pişirme yöntemine gelince... Fırını 230C ye ayarlayın, ısınsın. Fırın tepsisine, tepsinin 2 katı büyüklüğünde kesilmiş pişirme kağıdı yerleştirin. Fleto şeklinde ayıkladığınız hamsileri, fotoğraftaki gibi kağıdın üzerine alın. Biraz kuru kekik ve deniz tuzu serpin. Kağıdın diğer yarısını üzerine kapatıp, ister kıvırarak, isterseniz de zımba ile her tarafından kapatın (zarf içinde kalmış gibi olacak). Sıcak fırına verin ve 30-35 dk sonra alıp sıcak sıcak servis yapın. Afiyet olsun...



21 Comments:

Blogger DAMLA said...

Merhaba,
bu hamsiyi ben de yapıyorum.Samsun'da öğrenmiştim. Eğer acıyı severseniz biraz pul biberle de muhteşem oluyor.
Sevgiyle...

12/06/2007 11:25:00 ÖÖ  
Blogger Gönül said...

canım ellerinize sağlık bende yaptım geçenlerde hamsi çok lezzetli oluyor gerçekten....olsa yine yerim..böylesini denememiştim bir dahaki sefere böyle denerim...sevgilerimle

12/06/2007 12:52:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili damla hoşgeldin,
kızlar acıya biraz mırın kırın ediyor ama, bir dahaki sefere yarısına acı biber de ekleyeceğim. paylaşımın için teşekkürler,
yine gel, sevgiler
bahar

12/06/2007 01:40:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili eyvahyemekyandiocakbatti sen de hoşgeldin...
yalnız degilsin ben de hep taşırır ocağı batırırım :))
Hamsiyi seviyorsanız mutlaka denemelisin, çok lezzetli ve sağlıklı...
sevgiler
bahar

12/06/2007 01:41:00 ÖS  
Blogger Papatya said...

Mmmmmm....
Hamsilere imrenmemek elde değil ;)
Fırından yeni çıkmış kokusu burnuma geldi sanki...
Ellerine sağlık!

12/16/2007 11:28:00 ÖÖ  
Blogger Yaren said...

Merhabalar,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.

12/22/2007 07:41:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili yaren,
geçmiş bayramin ve yeni yılın kutlu olsun...
bahar

12/27/2007 01:41:00 ÖS  
Blogger Yaren said...

D A V E T I Y E

Merhaba arkadaslar, bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar.

Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

1/07/2008 01:06:00 ÖS  
Blogger Selin said...

Sevgili Bahar,
Ben de blog dünyasındanım. Bu sıralar biraz ara vermek zorunda kaldım. Bugün internette tesadüfen seni çok ilgilendiren bir konuya rastladım. Gluten. Bunun için sana uğrayıp bilgi vereyim dedim. Aslında aynı senin gibi gluten free yemekler yapan ve hatta sanırım böyle bir dernekleri olan bir blog. adresi http://glutenfreegirl.blogspot.com/
Seni daha önce ziyaret etmiştim. Çölyak hastalığını ordan biliyorum. Bende de LAKTOZ INTOLERANSI var. Yani ben de süt ve süt ürünleri tüketemiyorum :)) Bu yüzden seni çok iyi anlıyorum. Umarım sana bir faydası olur bu sitenin. Sevgilerimle...
Selin
www.enlezizyemekler.blogspot.com

1/15/2008 12:22:00 ÖS  
Blogger Dikkat! biyo var ! said...

Gastronot!
Sizi Kıymet'ten daha bugün tıklayıp hnüz keşfettiğime iiinanamıyorumm!

Kendime ne kızdım ne kızdım!
Allahtan arşiv ve takip etmek diye birşey var :)))
Sizinleyim artık!

Sayfanız,yaptıklarınız ve tatlı böcükleriniz içimi açtı,neşe saçtı :)))
Harikasınız!

Güzel paylaşımlar yapmak dileğiyle
Biyo

3/26/2008 06:43:00 ÖS  
Blogger daimamutfak said...

Sevgili bahar uzun zamandır siteni yenilemiyorsun.Birkaç defa yazışmıştık.Lütfen devam et çok güzel paylaşımların var.Umarım iyisindir.Ses verirsen sevinirim.sevgilerle.

4/10/2008 11:49:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

merhaba,
kırmızı biberlerle yaptığınız turşuyu denemek istiyorum. Evde her zaman hazır bir meze olması muhteşem olur. Turşular hazır olunca kapağını açtıktan sonra buzdolabında mı saklamak lazım. Oda sıcaklığında da kalabiliyor mu?

6/16/2008 08:44:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

bence süper bir tarif olmuş eLLerinizé sağlık...

12/13/2008 12:27:00 ÖÖ  
Blogger ANNEMİNELİ said...

Blog çok güzel takipcinizim.Sevgilerrrr.

12/23/2009 12:56:00 ÖS  
Anonymous fatmagülün suçu ne said...

Süper görünüyor, ellerinize sağlık

8/15/2010 01:31:00 ÖS  
Blogger Unknown said...

jordan 3
louis vuitton outlet
louis vuitton handbags
coach outlet
coach factory outlet
coach outlet
coach outlet
longchamp handbags
celine handbags
oakley sunglasses
ray bans
kevin durant shoes 8
fitflop sandals
michael kors outlet clearance
louis vuitton
kobe shoes 11
ray ban sunglasses
celine
michael kors outlet
gucci handbags
cheap nfl jerseys
polo ralph lauren
jordan 6
louis vuitton outlet
cheap jordans
toms shoes
toms shoes outlet online
michael kors outlet online
cheap oakley sunglasses
michael kors outlet clearance
michael kors outlet
kate spade handbags
michael kors outlet online
juicy couture
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
jordan 3 infrared
burberry outlet
christian louboutin sale
rolex submariner
20166.10wengdongdong

6/10/2016 04:15:00 ÖÖ  
Blogger Riko JR said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

6/05/2018 09:21:00 ÖÖ  
Blogger 5689 said...

zzzzz2018.8.1
christian louboutin outlet
nike shoes for men
ugg boots clearance
christian louboutin shoes
longchamp outlet
michael kors
fitflops
converse trainers
polo ralph lauren outlet
canada goose outlet

8/01/2018 06:57:00 ÖÖ  
Blogger Riko JR said...

I can only express a word of thanks. Because with the content on this blog I can add knowledge I, thank has been sharing this information. Do not forget to visit our website to share information and knowledge about health.
khasiat walatra hexabumin
khasiat vitamin hexabumin
Cara mengobati cacar Air
Hopefully, sustenance will be easy and simplified in all matters :-)
OBAT BATU GINJAL ALAMI
cara terbaik menumbuhkan jaringan daging
Cara Menaikan trombosit

11/01/2018 07:33:00 ÖÖ  
Blogger QnC Jelly Gamat said...

Thank you for sharing this information. Don't forget to visit our site to share information about health. | cara mengobati selulit | cara mengobati penipisan lapisan otak | OBAT LUKA BAKAR ALAMI | obat infeksi usus | Cara Mengatasi Sakit Ulu Hati

12/04/2018 07:22:00 ÖÖ  
Blogger Zihan Amelia said...

All my life just wants to be with you at all times. Throughout my life, I begged you to leave me

Obat Sakit Perut Bagian Atas
Cara Menurunkan Kadar Gula Darah
Obat Penyumbatan Tuba Falopi

2/28/2019 10:12:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter