gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cuma, Ocak 05, 2007

Yılbaşı sofrasından damakta kalanlar...

Yeni yılda kabak tatlısı yapma adetini İstanbul'a geldikten sonra öğrendim. İzmir'deyken ne bizim ne de çevremizdekilerin böyle bir alışkanlığı yoktu. Hem balkabağını sevdiğim için hem de glutensiz bir tatlı olduğu için, İstanbul'da çok daha sık yapar oldum. Ama yılbaşına özel, farklı birşeyler denemek istedim. Ortaya bu güzel kombinasyon çıktı. Kendim yaptım diye söylemiyorum ama lezzet uyumu mükemmeldi. Yapılışı biraz göz kararı ama yine de ölçüleri yazacağım:
6 porsiyon
1 adet kakaolu pandispanya (8 kişilik)
500 gr. tatlı lor peyniri (Manyas veya Ayvalık loru tercih edilmelidir)
150-200 gr kadar pudra şekeri (damak tadınıza göre)
500 gr. bal kabağı
100 gr toz şeker
1 çay kaşığı tarçın
50 gr. ceviz içi (iri kıyılmış)
*
Balkabaklarını küçük parçalayın, tarçını ve toz şekeri ekleyip, yumuşayıp suyunu çekinceye kadar kısık ateşte pişirin, soğumaya bırakın. Soğuyunca cevizleri ilave edip karıştırın.
*
Lor peynirini pudra şekeri ile birlikte mixer ile çırpın.
*
Pandispanyayı enine ortadan ikiye bölün. Çelik çember kalıpla her yarıdan 3 adet taban kesin. Kalan kek parçalarını mutfak robotunda kuru olarak çekin (daha sonra lazım olacak). Tabanların birini çember kalıba yerleştirin. 6'ya böldüğünüz lor&şeker karışımını bir spatul yardımıyla kalıba döşeyin. Üzerine kabaklı karışımı döşeyip kalıptan çıkarın. Robotta incelttiğiniz kek kırıntılarını üzerine serpin. Diğer 5 parçaya da aynı işlemi uygulayın.


Bu da uzun zamandır kafamda şekillenen, yakışacağına çok inandığım bir "iştah açıcı"... İsmi ne olabilir mesela : "Hellim Peyniri eşliğinde, pastırmaya sarılı Tanduri" Damağınızda kalan tadı da en az ismi kadar uzun inanın... 6 kişilik ölçüler şöyle:

36 parça kuşbaşı tavuk eti

36 parça çemenli, yağsız dana pastırma (antrikottan)

24 parça küp kesilmiş Hellim peyniri

3 yemek kaşığı yoğurt

2 diş sarımsak

1 adet küçük kuru soğan

1 tatlı kaşığı kimyon

1 tatlı kaşığı kekik

1 tatlı kaşığı kırmızı biber

1 tatlı kaşığı kuru nane

1/2 tatlı kaşığı karabiber

12 adet çöp şiş

tereyağ

tuz

Yemeği yapmadan en az 3 saat önce, soğanı rendeleyip sarımsakları tuzla dövün. Tüm baharatlarla birlikte yoğurda ilave edip karıştırın. Tavukları, bu karışıma ekleyip 2,5 - 3 saat buzdolabında bekletin. Yemekten kısa zaman önce teflon bir kapta çok az sıvıyağda tanduriyi pişirin. Ilınınca bir tanduri parçasını alıp pastırmayı üzerine sarın şişe geçirin, ardından bir parça hellim peyniri. Tekrar pastırmaya sarılı tanduri ve Hellim. Resimdeki ya da arzu ettiğiniz başka bir sırada dizin. Hepsi tamamlanınca teflon bir tavada tereyağını eritin, peynirler hafifçe kızarıncaya kadar çevirerek pişirin. Mutlaka sıcak servis yapın. Afiyet olsun...

Free Web Site Counter
Website Counter