gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Ocak 09, 2007

Susamlı Patates Topları...


5 adet orta boy patates
4 adet taze soğan
1/2 demet dereotu
100 gr. Beyaz Peynir
20-30 gr. Susam
Susamları önceden hafifçe kavurun. Patatesleri haşlayıp ezin. Sıcakken içine peyniri rendeleyip karıştırın. Soğuduktan sonra ince kıyılmış taze soğan ve dereotunu ilave edip tekrar karıştırın. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp, kavrulmuş susama (keten tohumu da olabilir) bulayın. Oda sıcaklığında servis yapın. Afiyet olsun...

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba,

ne güzel olmuşlar susamlı susamlı poz vermişler :) patatesli herşeyi pek severim.. Bu sıra herşeyin içine ben de patates katıyorum. susamla hiç düşünmemiştim ...

fikir ve tarif için teşekkürler.
sevgiler

http://misss.blogcu.com

1/13/2007 08:04:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili misss,
patatesi sevmeyen var mıdır acaba :)) ben de hemen her şeye çok yakıştırıyorum. Sevgiler,
bahar

1/15/2007 11:13:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

sevgili bahar patatesi ben de cok severim o yuzden mi patates gibi oldum ne :D Susamli susamli citir citir pek leziz gozukuyorlar ellerine saglik..

1/15/2007 01:06:00 ÖS  
Blogger Defne said...

Ne de hoş görünüyorlar Baharcığım, ellerine sağlık. Eşim patatesin salata türlerinden hoşlanmaz ama ben bayılırım :)Susamlı topları mutlaka deneyip tadacağım. Sevgiler.

1/16/2007 01:40:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Misket,
Sevgili Defne,

"patatesi sevmeyen var mıdır?" sorumu geri aldım böylece. Neyse onlar sevmesinler, bütün patatesler bize kalsın, varsın biz de patates gibi olalım ne yapalım :)
sevgiler,
bahar

1/19/2007 03:23:00 ÖS  
Anonymous Cara Mengatasi Asam Lambung said...


This information is very useful. thank you for sharing. and I will also share information about health through the website

Cara Mengobati Sinusitis
Penyebab Mual dan BAB Berdarah
Perawatan kesehatan mata
Bahaya Tenggorokan Nyeri
Cara Mengobati Usus Buntu

4/05/2018 07:38:00 ÖÖ  
Blogger abc said...

superdry uk
cheap nike shoes
fitflops sale clearance
oakley sunglasses wholesale
イッセイミヤケ
pandora outlet
canada goose outlet
canada goose outlet
longchamp bags
polo ralph lauren

5/26/2018 04:29:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter