gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Cuma, Mayıs 11, 2007

Fırında, Sağlıklı Mücver

Kızartmayı, sağlıksız buluyorsanız ve her yeri yağ kokuttuğu için sevmeyenlerdenseniz, hazırladığımız bu sağlıklı, bol sebzeli, lezzetli ve kolay mücveri çok seveceksiniz. Aşağıda yazılı malzemelerle, 40 adet mücver elde edeceksiniz.

4 adet yeşil soğan

1/2 demet maydanoz

1/2 demet dereotu

1 su bardağı haşlanmış tane mısır

4 adet rendelenmiş havuç

3 yumurta

2 su bardağı un (biz pirinç unu kullandık)

1 su bardağı yoğurt

1/2 su bardağı sıvı yağ

1 pkt kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

Yeşillikleri ve soğanları ince ince kıyın. Rendelenmiş havuçlarla ve haşlanmış mısır taneleri ile karıştırın. Başka bir kapta, yumurtaları mixerle iyice çırpın. Yoğurdu ve yağı ilave edip, kısa süre çırpmaya devam edin. Elenmiş un ve kabartma tozu karışımını ekleyip çok az karıştırın. Mixerden alıp, sebze karışımına ilave edin. Kaşık yardımıyla karıştırıp, tepsiye sıraladığınız muffin kağıtlarına,birer yemek kaşığı dolusu olacak şekilde paylaştırın. 180-190 C ısınmış fırında 25-30 dk. (üzeri hafif kızarana kadar) pişirin. Afiyet olsun.

9 Comments:

Blogger Papatya said...

Anneler günün kutlu olsun birtanem!

5/13/2007 12:54:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

senin de ablacığım,
sabah aradık bulamadık...
sevgiler

5/13/2007 02:02:00 ÖS  
Blogger Sibel said...

Gerçekten çok sağlıklı oluyor fırında yapılan mücver. Hem de bu kabaksız, havuçlu ve mısırlı bir mücver:) Çok değişik ve hoş bir tarif, deneyeceklerim arasına girdi. Çok teşekkürler, ellerine sağlık!

5/15/2007 10:50:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Sibel,
Gercekten de tadı da kokusu da nefis... Simdiden afiyet olsun.
bahar

5/15/2007 01:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Baharcığım kabaksız mücverini enkısa zamanda deneyeceğim.Ellerine sağlık.Selamlar. Serpil

5/18/2007 03:45:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Gastronot,
Bu tarifi üçüncü kez yapıyorum. Tadı, kokusu, kıvamı gerçekten çok başarılı. Özellikle süslü kağıtlarla iki katlı servis tabaklarında çok şık görünüyor. Günün her saati farklı sofralarda ikram edilebilecek bir tat.
Fakat derdim şu: Ben de kağıt kalıplara döküyorum. Fakat kağıda yapışmasını önleyemiyorum.
En son yaptığımda kağıdı aluminyum kalıpların içine yerleştirdim, daha dik, daha kalıplı olsunlar diye. Kağıttan çıkmaması, yeme zorluğu yaratıyor...
Doktor bana bir çare :-)
Sevgiler...

7/28/2007 11:25:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bir de söylmeyi unuttum.
Son yaptığımda bir de kabak rendeledim içine ve taze fesleğen doğramaktan da kendimi alamadım, onlar da pek yakıştılar...
:-)

7/28/2007 11:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhaba
pirinç ununu özellikle mi kullandınız?
sevgiler..

2/14/2008 11:31:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
abercrombie outlet
cheap nfl jersey
football shirts
uggs clearance
michael kors outlet
ugg outlet
montblanc pens
foamposite shoes
longchamp bag
toms outlet
coach outlet
cheap ugg boots
michael kors handbags outlet
ugg boots clearance
ugg boots
longchamp
jordan 4
fitflops sale
michael kors outlet online
air jordan shoes
cheap jordan shoes
ralph lauren polo shirts
cartier watches for sale
tiffany and co
michael kors handbags
polo ralph lauren
louis vuitton
tory burch outlet
herve leger dresses
polo pas cher
louis vuitton neverfull sale
tory burch outlet

9/10/2016 11:33:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter