gastronot

yeme-içme kültürüne dair...

Fotoğrafım
Ad:
Konum: İstanbul, Türkiye

Merhaba, ben Bahar Yaka. 36 yıllık hayatımın 24 yılını doğduğum şehir olan İzmir'de geçirdim. Yemek yapmayı ve yemeyi çok seven, her öğünün adeta ritüel olduğu bir ailede büyüdüm. Herkesin bulunmak için büyük özen gösterdiği akşam yemeklerinin, geç vakit yapılan pazar kahvaltılarının tadı hala damağımdadır. Balkan kökenli bir ailenin 2. kuşak İzmir'lisi olarak, damağım hem Akdeniz mutfağının eşsiz lezzetleriyle tanıştı hem de Trakya mutfağının ot kokulu yemeklerinden tattı. Böylece yemek ve içmek hayatta en çok sevdiğim şeylerin başında yeraldı. Yaşım ilerledikçe şarapla tanıştım. Hatta tanışmakla kalmayıp kendi şarabımı yapmaya başladım. Şarabın en yakın dostu olan peynir ise, asla vazgeçemeyeceklerim arasındaydı. Her yeni tadın içindekini keşfetmek ve onu denemek en büyük hobilerimden oldu. Bu site sayesinde de bildiklerimi sizlerle paylaştım.

Salı, Mayıs 22, 2007

Çocukluğumun eğlencesi, "Taze Nohut"...

Çok değil, bir hafta kadar önce, dükkanda Handan'a anlatıyordum. Demek ki tam zamanıymış ve biyolojik takvimim bu tadı bana hatırlatmış ki, yıllar sonra İstanbul'da buldu beni...
Çocukluğumuzun İzmir'inde, bu mevsimde, bizler sokakta oynarken (şimdiki şehirli çocuklar bilmez "sokakta" oynamayı), "Taze Nohut" satan seyyar satıcılar geçerdi kapıdan. Bizim için ne büyük eğlenceydi, demet demet taze nohutları alıp yemek, çöpünü yere atmak ve tabii ki sonra nohudun kendi çalısı ile yerleri süpürüp temizlemek... Bunun nesi eğlence demeyin lütfen. Çocukluk işte... Taze nohutlar, iki karış yüksekliğinde otsu bitkisinin üzerinde, içi kimi zaman sadece hava dolu, ama genelde tekli ve ikili yeşil nohutları koruyan keseciklerin sallandığı, aman aman bir tadı olmayan, ama bizi çok mutlu eden eğlenceliklerdi.

Dedim ya geçen gün konuşuyorduk. Nereden aklıma geldiyse, İstanbul'da olup olmadığını sordum. Konuşmaların sonunda olmadığına karar verdik ama acele etmişiz.

Bu pazar bizim evde, çok sevdiğim arkadaşlarımla birlikte "kız kıza" toplandık. İşte onlardan Gülşen, taze nohutları yolda görmüş ve almaktan kendini tutamamış. Alırken de, kızlar evi batıracaklar, Bahar da bana kızacak diye düşünmüş. Ama haberi yoktu ki, taze nohut işine kızlardan çok anneleri sevindi. İki demet ota bu kadar mutlu olabilen çok kişi olmasa gerek : ))

Bana çocukluğumu hatırlattın Gülşen, sen de hep çocuk kal, çocuklar gibi mutlu kal...

17 Comments:

Blogger daimamutfak said...

Evet resimlere baktımda Anneannem pazara gittiğinde alırdı hep.Çocukluğuma gittim bir an.Sitenizi bir ara ziyaret etmiş çokta beğenmiştim.O zamanlar yeni giriyordum.yani mart başı falandı.Mart sonunda sitemi dayanamayıp kurdum.Hala acemeiyim 2 ay olacak.Sonra sitenize giremez oldum.Kapattınız sandım.Bugün bercestanin blogundan denedim basarılı oldu.İnanın çok sevindim.Değerli bilgilerinizi paylasmak isterim.Bende sizi bekliyorum.Lütfen siteme uğrayın.Linke benide eklermisiniz?..Sevgiler Neriman..

5/28/2007 02:26:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Sevgili Neriman hoşgeldin,
Taze nohuta kimse yorum yazmayınca, bizden başka bilen yok herhalde dedim, ama varmış :)
Blogun hayırlı olsun. En kısa zamanda ziyaret edeceğim ve linklere ekleyeceğim. Her zaman gel,
sevgiler
bahar

5/28/2007 10:40:00 ÖS  
Blogger daimamutfak said...

Baharcığım ben not bırakmayı çok önemsiyorum.Sebebi ise şu bloklar arası destek.Birde ziyaret edilen kişi notu alınca daha bir heyecanla bloga yazılar yazıyor yani motive ediliyor.Gerçekten baktımda benden başka nohuta yazı bırakan olmamış.Ziyaretime gelin beklerim memnun olurum.Ama sayfanız gene söylüyorum zor açılıyor....Sevgiler..

5/29/2007 03:00:00 ÖS  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba o iki demet ot beni de mutlu ediyor çünkü bende senin gibi taze nohudu çok seviyorum. Ben Şanlıurfalıyım şimdilerde İstanbul da yaşıyor olsam da taze nohut mevsimi gelince memleketten istiyorum. Bende İstanbul da bulaman sanıyordum ama sayende bulabileceğimi öğrenmiş oldum. Paylaşımın için teşekkür ederim.
Sevgiler…
Perihan

5/31/2007 02:39:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

5/31/2007 04:28:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

sevgili perihan,
ben rastlarsam sana da alırım söz...
sevgiler,
bahar

5/31/2007 04:31:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Merhaba. Ben Esra. Madrid'de yasiyorum. Once sizi basarinizdan dolayi tebrik etmek istiyorum. 16 aylik colyakli bir oglum var. Yeni teshis kondu. Burada bircok bilgi ve yardim buldugum halde baslangicta kendimi cok caresiz hissettim. Yaptiklarinizi gorunce biraz olsun umutlandim demek hersey yapilabiliyormus diye. Temmuz ayinda Istanbul'da olacagiz tatil icin. Sizi ziyaret etmek ve burada edindigim bilgi ve tarifleri sizinle paylasmak isterim ilgilenirseniz. Ayrica size nasil ulasabilirim? Benim email adresim: esra_buendia@hotmail.com
Sevgilerimle.

6/03/2007 01:47:00 ÖS  
Blogger Papatya said...

16 aylık bir çocuk için teselli ve umut kaynağı olman ne güzel! Gurur duydum canım kardeşim :)

6/04/2007 11:00:00 ÖÖ  
Blogger gastronot said...

Sevgili Esra hoşgeldin,
Oğlunun çölyaklı olmasına üzüldüm ama korkma bu dünyanın sonu değil. zaman geçtikçe herşey çok daha kolay olmayabaşladı. Senin de farkettiğin gibi GF olarak yapamayacağımız şey yok gibi. Temmuz da mutlaka görüşmek üzere... sevgiyle kal.
bahar

6/05/2007 01:07:00 ÖS  
Blogger gastronot said...

Ablacığım teşekkürler,
Keşke herkes aynı şekilde kıymetini bilse :((
sevgiler

6/05/2007 01:08:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Tesekkurler Bahar. Dedigin gibi herseye alisiliyor. Temmuzda geldigimde gorusmek uzere. Sevgiler.

6/06/2007 09:14:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

Merhaba,

Taze nohutu bu mevsimde Fatih'teki Bozdoğan Kemeri'nin dibindeki kadınlar pazarında (Siirt pazarı da derler) kolayca bulabilirsiniz. Ayrıca o pazar büryan kebapçıları, baharat, peynir ve bal satıcılarıyla son derece ilginç bir yerdir.

Merak ettim, acaba taze nohutla güzel yemekler yapılabilir mi? Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

6/11/2009 04:20:00 ÖS  
Blogger chenlina said...

chenlina20150701
abercrombie kids
insanity dvd
chanel bags
celine bags
mont blanc
tod's outlet
imitation watches
michael kors outlet
cheap chi straighteners
cheap nfl jerseys
christian louboutin sale
burberry outlet
longchamp pas cher
discount christian louboutin
abercrombie
new jordans
retro jordans
louis vuitton
michael kors
coach factory online
coach outlet store online
ray ban wayfarer
soccer jerseys
louboutin femme pas cher
abercrombie and fitch new york
pandora bracelets
oakley sunglasses cheap
red timberland boots
ralph lauren outlet
coach outlet online
michael kors outlet online
ray ban sunglasses
fitflops
ray ban outlet
ghd straighteners
michael kors
louis vuitton outlet
hollister kids
michael kors
pandora uk

7/01/2015 03:32:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

jianbin0910
abercrombie outlet
cheap nfl jersey
football shirts
uggs clearance
michael kors outlet
ugg outlet
montblanc pens
foamposite shoes
longchamp bag
toms outlet
coach outlet
cheap ugg boots
michael kors handbags outlet
ugg boots clearance
ugg boots
longchamp
jordan 4
fitflops sale
michael kors outlet online
air jordan shoes
cheap jordan shoes
ralph lauren polo shirts
cartier watches for sale
tiffany and co
michael kors handbags
polo ralph lauren
louis vuitton
tory burch outlet
herve leger dresses
polo pas cher
louis vuitton neverfull sale
tory burch outlet

9/10/2016 11:33:00 ÖÖ  
Blogger Unknown said...

www0607

golden goose sneakers
ed hardy clothing
tory burch outlet
canada goose jackets
ferragamo outlet
christian louboutin outlet
canada goose outlet
nike store
polo ralph lauren
canada goose outlet

6/07/2018 10:03:00 ÖÖ  
Anonymous cara mengobati penyakit gula darah said...

This article is interesting and useful. And let me share an article about health which insha Allah will be very useful if we use it again for others.

Obat Untuk Mengobati penyakit osteoarthritis
Obat Untuk Penyakit TBC

7/10/2018 03:53:00 ÖÖ  
Blogger zzyytt said...

kyrie 4 shoes
michael kors outlet
yeezy boost
nike air max 90
birkin bag
cheap jordans
off white shoes
asics running shoes
lebron shoes
coach outlet

10/15/2018 04:27:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

Free Web Site Counter
Website Counter